ایمپلنت های دندانی All- On- 6
13 شهریور ماه 1402
مزایای دریافت روکش های دندانی یک روزه
8 مهر ماه 1402

قبل از قرار گرفتن تحت جراحی کاشت ایمپلنت های دندانی، لازم است از برخی از داروهای خاصی که می توانند روی این فرایند و روند بهبود بعد از آن تأثیر منفی بگذارند، آگاه باشید. لطفاً با دندانپزشک یا جراح دهان خود صحبت کنید تا به آنها درباره تمام داروهایی که در حال حاضر مصرف می کنید اطلاع دهید.

لطفاً به خاطر داشته باشید که این یک فهرست انحصاری نیست، و داروهای دیگر نیز می توانند درمان کاشت ایمپلنت های دندانی را تحت تأثیر قرار دهند. همیشه بهتر است قبل از قرار گرفتن تحت هر نوع جراحی، همه داروهایی که مصرف می کنید را به طور کامل قطع کنید.

داروهایی که روی ایمپلنت های دندانی تأثیر می گذارند

رقیق کننده های خون

داروهای رقیق کننده خون، مانند وارفارین و هپارین، می توانند خطر خونریزی در طول جراحی را افزایش دهند. بیمارانی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند ممکن است نیاز باشد قبل از جراحی کاشت ایمپلنت های دندانی مصرف آنها را متوقف کنند و در طول روند بهبود نیز تحت نظر دقیق باشند.

آنتی بیوتیک ها

برخی از آنتی بیوتیک ها، مانند آموکسی سیلین و کلیندامایسین، برای پیشگیری از بروز عفونت ممکن است قبل و بعد از جراحی کاشت ایمپلنت های دندانی تجویز شوند. با این حال، برخی از آنتی بیوتیک ها ممکن است یا مواد ایمپلنت دندانی تداخل منفی داشته باشند. لطفاً دندانپزشک خود را از هر گونه حساسیت یا آلرژی که به آنتی بیوتیک ها دارید مطلع سازید.

داروهای ضد افسردگی

برخی داروهای ضد افسردگی خاص، مانند ضد افسردگی های سه حلقه ای و مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI ها)، می توانند روند بهبود استخوان را تحت تأثیر قرار دهند و ممکن است زمان بهبود را برای ایمپلنت های دندانی طولانی کنند. بیمارانی که این نوع داروها را مصرف می کنند باید به دندانپزشک خود اطلاع دهند و ممکن است نیاز باشد قبل از تکمیل روند کاشت ایمپلنت های دندانی، دوره بهبود طولانی تری داشته باشند.

بیس فسفونات ها

بیس فسفونات ها، مانند آلندرونات و ریزدرونات، اغلب برای درمان پوکی استخوان تجویز می شوند و می توانند باعث بروز تحلیل استخوان فک شوند. بیمارانی که بیس فسفونات ها را برای مدت زمان طولانی مصرف می کنند ممکن است برای درمان ایمپلنت های دندانی مناسب نباشند.

تاثیر داروها بر ایمپلنت دندانی

تاثیر داروها بر ایمپلنت دندانی

بتا بلاکرها

بتا بلاکرها، مانند پروپرانولول و متوپرولول، عموماً برای درمان فشار خون بالا و شرایطی قلبی استفاده می شوند. با این حال، آنها ممکن است تأثیر مثبتی روی ایمپلنت های دندانی داشته باشند زیرا آنها به این معروف هستند که باعث استحکام متابولیسم استخوان می شوند، که بهبود را ارتقاء می بخشد.

داروهای تپش قلب

مهار کننده های پمپ پروتون (PPI ها) و آنتاگونیست های گیرنده H2 عموماً برای درمان تپش قلب و رفلاکس اسید تجویز می شوند. استفاده طولانی مدت از این داروها می تواند منجر به کاهش جذب کلسیم و افزایش خطر پوکی استخوان شود.

پرسش های پرتکرار

آیا بعد از جراحی کاشت ایمپلنت های دندانی می توان مصرف داروها را ادامه داد؟

آری، به طور کلی، ادامه دادن مصرف داروها بعد از جراحی کاشت ایمپلنت های دندانی بی خطر است. با این حال، اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل هایی که دندانپزشک یا جراح دهان به شما داده اند را دنبال می کنید، زیرا آنها ممکن است بر اساس مورد شما توصیه های خاصی داشته باشند. همیشه قبل از ایجاد هر گونه تغییر در رژیم دارویی خود بهتر است با پزشک معالج خود مشورت کنید.

آیا قبل از کاشت ایمپلنت های دندانی باید مصرف داروها را متوقف کنید؟

به نوع دارویی که مصرف می کنید بستگی دارد. قبل از کاشت ایمپلنت های دندانی ممکن است نیاز باشد برخی داروها، مانند رقیق کننده های خون، تغییر داده شوند یا مصرف آنها متوقف شود، تا خطر خونریزی در طول فرایند را به حداقل برساند. ممکن است دندانپزشک شما داروهای خاصی را به شما توصیه کند که قبل از جراحی باید تعویض داده یا متوقف شود. همیشه همه داروهای مصرفی خود را به دندانپزشک خود اطلاع دهید، از جمله داروهای تجویزی، داروهای بدون نسخه، مکمل های تغذیه ای، و داروهای گیاهی.

تاثیر داروها بر ایمپلنت دندانی

تاثیر داروها بر ایمپلنت دندانی

آیا اگر بیس فسفونات مصرف می کنم می توانم ایمپلنت های دندانی را دریافت کنم؟

آری، اگر بیس فسفونات مصرف می کنید می توانید تحت درمان کاشت ایمپلنت های دندانی قرار بگیرید، اما مهم است که این موضوع را به دندانپزشک خود اطلاع دهید، زیرا بیس فسفونات ها می توانند خطر بروز برخی از مشکلات خاص را در طول و بعد از کاشت ایمپلنت های دندانی افزایش دهند. ممکن است نیاز باشد دندانپزشک شما طرح درمان شما را تغییر دهد تا خطر بروز مشکلات را به حداقل برساند.

اگر از داروهای ضد افسردگی استفاده کنم می توانم روند بهبود طولانی تری را طی کرد؟

به طور کلی، مطرف داروهای ضد افسردگی الزاماً روند بهبود بعد از جراحی کاشت ایمپلنت های دندانی را طولانی تر نمی کند. با این حال، برخی از انواع داروهای ضد افسردگی، بویژه مهارکننده های بازجذب انتخابی سرتونین (SSRI ها)، می توانند نحوه بهبود بدن بعد از جراحی را تحت تأثیر قرار دهند. SSRI ها می توانند جریان خون و بهبود را تحت تأثیر قرار دهند، و منجر به طولانی تر شدن زمان بهبود شوند.

قبل از جراحی کاشت ایمپلنت های دندانی با دندانپزشک خود درباره داروهای مصرفی خود صحبت کنید!

برخی داروها می توانند موفقیت کاشت ایمپلنت های دندانی را تحت تأثیر قرار دهند و ممکن است نیاز باشد نسبت به طرح درمان شما تنظیم شوند. بهتر است قبل از هر گونه ایجاد تغییر در داروهای مصرفی خود با پزشک معالج خود صحبت کنید. برخی داروهای خاص ممکن است خطر بروز مشکلات را افزایش دهند، بنابراین لطفاً قبل از شروع درمان دریافت ایمپلنت های دندانی این را به خاطر داشته باشید.

0/5 ( 0 نظر )
0/5 ( 0 نظر )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو آنلاین نوبت
فارسی
اگر نیاز به عکس رادیوگرافی دهان و دندان دارید کلیک کنید:اطلاعات بیشتر