آیا در دوران بارداری می توان کاشت ایمپلنت دندانی انجام داد؟
3 مرداد ماه 1403
قبل از خواب یا بعد از بیدار شدن؟ بهترین زمان مسواک زدن
17 مرداد ماه 1403

رفتن به خارج از کشور برای دریافت خدمات دندانپزشکی ممکن است ایده جذابی باشد، بخصوص زمانی که نرخ ارز به نفع شما باشد. این وسوسه انگیز است، اما به ما اعتماد کنید، مرغ همسایه همیشه غاز نیست، و مراقبت های دندانی مقرون به صرفه تر الزاماً به این معنا نیست که شما همان استانداردها یا خدماتی را دریافت خواهید کرد که به آن عادت کرده اید.

در این مقاله، ما به شما چند دلیل می پردازیم که چرا باید از درمان ارزان دندان در خارج از کشور اجتناب کنید.

چرا برخی افراد در خارج از کشور تحت درمان دندانپزشکی قرار می گیرند؟

به طور خلاصه، درمان دندانپزشکی در خارج از کشور معمولاً در برخی کشورها ارزان تر و آسان تر است. به عنوان مثال، بالی، اندونزی، یک مقصد مطلوب برای گردشگران و دیجیتال گردها است. در آنجا، گردشگران می توانند به دندانپزشک مراجعه کنند و هزینه ورودی را پرداخت کنند یا بیمه پزشکی بین المللی آنها هزینه های آنها را پوشش دهد.

دلایل دیگری نیز وجود دارد که افراد در خارج از کشور تحت درمان دندانپزشکی قرار می گیرند. به عنوان مثال، گاهی اوقات ممکن است زمانی که در حال سفر هستید یک حفره ایجاد شود، یا دندانی لب پر شود. در این موارد، مراجعه به دندانپزشک در خارج از کشور یک راه حل فوری و معقول برای مشکل دندانی شما است، اما به درستی و توسط یک متخصص با دسترسی سوابق دندانی شما انجام نمی شود. تا زمانی که یک موقعیت اضطراری نباشد، شانس را به کار نگیرید. در عوض صبر کنید و به دندانپزشک خودتان در وطن خود مراجعه کنید.

چرا برخی افراد در خارج از کشور تحت درمان دندانپزشکی قرار می گیرند؟

چرا برخی افراد در خارج از کشور تحت درمان دندانپزشکی قرار می گیرند؟

10 دلیل برای اجتناب از درمان ارزان قیمت دندان در خارج از کشور

دلایل زیادی وجود دارند که چرا توصیه می کنیم در صورت امکان از رفتن به دندانپزشکی در خارج از کشور خودداری کنید. در اینجا به چند مورد از آن دلایل اشاره می کنیم:

استانداردهای مختلف مراقبت

در زمینه مراجعه برای مراقبت های دندانی در کشور دیگر، به طور کلی استاندارد مراقبت های بهداشتی به طور قابل توجهی کمتر یا حداقل متفاوت از استانداردهای مورد انتظار در وطن خود است. انجمن دندانپزشکی به مسافران در مورد خطرات احتمالی درمان دندانپزشکی در خارج از کشور هشدار داده است، بویژه از آنجا که برخی از کشورها به اندازه دندانپزشکان خود ما در مورد برخی اقدامات دندانپزشکی و مقررات بهداشتی سختگیرانه عمل نمی کنند.

هنگامی که به دندانپزشک محلی خود مراجعه می کنید، مطمئن می شوید که آنها یک دندانپزشک واجد شرایط هستند و سال ها تحصیل را گذرانده اند و باید اعتبار QIP و سایر اعتبارنامه های مشابه آن را بگذرانند. با این صلاحیت ها و اعتبارنامه ها، می توانید به استاندارد خدماتی که دریافت می کنید اعتماد کنید. سایر کشورها سیستم های کاملاً متفاوتی با شرایط متفاوت دارند، بنابراین شما هرگز نمی دانید که دندانپزشک چقدر واجد شرایط است.

مواد ارزان تر

یکی دیگر از دلایل ارزان تر بودن درمان های دندانپزشکی در خارج از کشور این است که از مواد ارزان تر استفاده می کنند. پر کردن دندان یک تجربه سرگرم کننده نیست، و از بین رفتن آن پس از چند ماه اول می تواند بسیار ناامید کننده باشد. دندانپزشکان واجد شرایط باید به استانداردهای سختگیرانه مواد در مورد آنچه که می توانند در مطب خود استفاده کنند، پایبند باشند. این تضمین می کند که وقتی کار روی دندان های شما انجام می شود، همیشه مواد باکیفیت دریافت می کنید. چه در حال پر کردن دندان باشید یا کشیدن دندان عقل خود، تمام داروها، ابزارها و مواد مورد استفاده در این فرآیند آزمایشات دقیقی را پشت سر گذاشته اند تا مورد تأیید قرار گیرند.

مشکلات ارتباطی

وقتی صحبت از موقعیت های پزشکی به میان می آید، موانع زبانی می توانند یک چالش واقعی باشند. برای مثال، ممکن است نتوانید مشکلات خود را به طور کامل با دندانپزشک کشوری که بازدید می کنید، در میان بگذارید. این امر می تواند منجر به تشخیص اشتباه آنها و درمان نادرست آن شود. همین امر در مورد طرف مقابل نیز صدق می کند، شما ممکن است دستورالعمل های داده شده توسط دندانپزشک را که می تواند باعث سوء تفاهم یا تصادف احتمالی شود، درک نکنید. بله، برنامه های ترجمه طی چند سال گذشته و حتی بیشتر با هوش مصنوعی پیشرفت زیادی کرده اند، اما هنوز به یک درجه محدود هستند. شما نمی خواهید مشکلات ارتباطی دلیل یک مشکل دندانی باشند.

10 دلیل برای اجتناب از درمان ارزان قیمت دندان در خارج از کشور

10 دلیل برای اجتناب از درمان ارزان قیمت دندان در خارج از کشور

گزینه های محدودی وجود دارند

اگر در حال انجام درمان های دندانپزشکی متناسب با بودجه خود هستید، در مقایسه با آنچه در کلینیک دندانپزشکی محلی خود به آن عادت دارید، برای گزینه های محدودتری آماده باشید. درمان ها ممکن است بر اساس آنچه که دندانپزشک ترجیح می دهد یا در دسترس دارد، استاندارد شود تا اینکه در آن زمان نیازها و ترجیحات خاص شما را برآورده کند. این همچنین می تواند به معنای استفاده از ماده ای باشد که دوست ندارید برای روکش، پر کردن یا سایر ترمیم ها برای شما استفاده شود و احتمالاً خدماتی که از قبل بدیهی می دانید را دریافت نخواهید کرد، مثلاً به آرام بخشی یا تسکین درد مناسب دسترسی ندارید.

خطر عوارض بیشتر است.

رفتن به خارج از کشور برای درمان های دندانپزشکی، بویژه با عجله، می تواند منجر به افزایش خطر عوارض شود. شما همچنین به طور بالقوه خود را در معرض اقدامات کمتر حرفه ای یا استانداردهای پایین تر درمان قرار می دهید، که خطر عوارض را نیز افزایش می دهد. برخی افراد برای فرایندهای پیچیده تر دندانپزشکی مانند کشیدن دندان به خارج از کشور می روند، زیرا این فرایندها مقرون به صرفه تر هستند، اما ماهیت پیچیده این فرایندها همراه با استانداردهای مراقبت از دندان در کشوری که به آنجا می روید، می تواند خطر سلامتی قابل توجهی برای دندان شما ایجاد کند.

ما در صنعت دندانپزشکی خود کاهش خطرات بالینی و تضمین ایمنی بیمار را در اولویت قرار داده ایم. با این حال، در خارج از کشور ممکن است توجه مشابهی به جزئیات و احتیاط نشان داده شده در مورد خطرات احتمالی نداشته باشند.

محدودیت مراقبت های بعدی

می دانید شما در کشور، به راحتی یک دندانپزشک دارید. در اغلب موارد، زمانی که دندانپزشکان یک فرایند جدی را انجام می دهند، برای اطمینان از اینکه کاری که انجام داده اند کارآمد بوده و سلامتی بیمار را بررسی می کنند، برای پیگیری با بیمار برنامه ریزی می کنند. با دندانپزشکان خارج از کشور، شما این تجملات را ندارید.

مثلاً، یک دندان کشیده اید و بعداً تمام قسمت چپ فک شما عفونی می شود و به مراقبت های اضطراری دندانی نیاز دارید. ممکن است دندانپزشکی که به آن مراجعه کردید نتواند شما را ببیند و استانداردهای شما و نیاز شما به کمک را رها کند. این یک مثال رادیکال است، اما شما متوجه منظور آن می شوید.

محدودیت مراقبت های بعدی

محدودیت مراقبت های بعدی

کمک مالی محدود

در نهایت، در حالی که خدمات دندانپزشکی در خارج از کشور ممکن است ارزان تر باشد، همه اینها از جیب خود شما خارج می شود مگر اینکه بیمه پزشکی بین المللی مناسبی برای پوشش مراقبت های دندانی خود در حین سفر داشته باشید، که به احتمال زیاد هزینه زیادی نیز خواهد داشت. متأسفانه، بسیاری از شرکت های بیمه تمایل دارند به دلیل خطرات موجود از ارائه پوشش دندانپزشکی به گردشگران اجتناب کنند. با این حال، در کشور بیمه ها و مزایای دولتی وجود دارند که می توانند بار مالی شما را برای خدمات عمومی دندانپزشکی کاهش دهند.

سخن پایانی

وسوسه رفتن به خارج از کشور برای انجام کار دندانپزشکی به دلیل ارزان تر بودن بسیار واقعی است، اما خطرات آن بسیار بیشتر از مزایای آن هستند. بهداشت دهان و دندان شما این پتانسیل را دارد که روی سلامت عمومی شما تأثیر بگذارد، بنابراین مراقب باشید که چه کسی روی دندان های سفیده مرواریدی شما کار می کند.

0/5 ( 0 نظر )
0/5 ( 0 نظر )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو آنلاین نوبت
فارسی
مشاوره دندانپزشکی
نیاز به مشاوره دندانپزشکی دارید؟
سوال خود را با ما مطرح کنید (لطفا قبل از ارسال پیام، تصویر رادیوگرافی تهیه کنید)
در اولین زمان ممکن پاسخگوی شما خواهیم بود
اگر نیاز به عکس رادیوگرافی دهان و دندان دارید کلیک کنید:اطلاعات بیشتر