اسنپ آن اسمایل یا لبخند فوری
25 آبان ماه 1399
کانتور یا تغییر شکل لثه در اصلاح طرح لبخند
9 آذر ماه 1399

احیاء زیبایی لبخند با بلیچینگ داخلی دندان

آیا کسی هم وجود دارد که یک دست دندان سفید و درخشان و یک لبخند زیبا را دوست نداشته باشد؟ درخشش یک لبخند جذاب و دلفریب می تواند باعث شود شما احساس داشتن یک میلیون دلار را به شما بدهد. متأسفانه، اگر رنگ دندان های شما از داخل تغییر کرده باشد، این می تواند مانند یک رویای دور به نظر برسد. خبر خوب اینکه، درمان بلیچینگ یا سفید کردن داخلی می تواند باعث شود این اتفاق برای شما رخ دهد.

این مشکل چگونه بوجود می آید؟

بیمارانی که یک دندان تیره تر از دندان های دیگر دارند، و این باعث می شود از کیفیت لبخندشان کاسته شود، معمولاً علائمی از پوسیدگی گسترده و آسیب به ساختارهای داخلی دندان از خود نشان می دهند. پالپ عفونی یا از دست رفته دندان، می تواند باعث شود دندان خیلی تیره تر از دندان های سالم اطراف خود به نظر برسد. اگر آسیب شدید به دندان را تجربه کرده اید که باعث شده است از کیفیت زیبایی لبخند شما کاسته شود اندودنتیست می تواند با بلیچینگ داخلی، قسمت های عفونی دندان را پاکسازی کند تا دندان شما را نجات دهد و ظاهر سفید طبیعی آن را احیاء کند.

بلیچینگ یا سفید کردن داخلی دندان

بلیچینگ یا سفید کردن داخلی دندان

بلیچینگ داخلی چیست؟

بلیچینگ داخلی که تحت عنوان بلیچینگ داخل کرونال نیز نامیده می شود یکی از روش های سفید کردن دندان است که برای احیاء و باز گرداندن رنگ دندان و از بین بردن تغییر رنگ ایجاد شده انجام می شود. بر خلاف راهکارهای خانگی سفید کردن دندان، این فرایندی است که نیاز است توسط دندانپزشک و داخل مطب انجام شود.  دیگر روش های معمول سفید کردن دندان که شما می توانید در منزل انجام دهید بلیچینگ خارج کرونال یا خارجی هستند. سفید کننده های خانگی می توانند شامل موادی مانند یک ژل سفید کننده باشند که برای هر دست دندان داخل یک تری قرار می گیرد.

ترمیم رنگ دندان در دندان های آسیب دیده

اگر دندان های شما پس از یک حادثه یا هر نوع تروما آسیب دیده باشند، آنها می توانند از داخل شروع به تغییر رنگ کنند. این تغییر رنگ و لک شدن داخلی می تواند به اندازه تغییر رنگ خارجی یا حتی بیشتر از آن ناخوشایند باشد. بر خلاف دندان هایی که لک شده اند یا تغییر رنگ خارجی داشته اند، این دندان ها باید از داخل درمان شوند. بنابراین، هیچ یک از این راهکارهای اصلاح سریع که بدون نسخه در داروخانه ها قابل تهیه هستند کمک نخواهند کرد. با این حال، با دستان مجرب یک دندانپزشک متبحر و معتبر می توانید به نتایج خوبی دست پیدا کنید که راهکاری ماندگار برای مشکل شما خواهد بود.

مزایای بلیچینگ داخلی

این راهکار برای افرادی نیز مفید است که دندان های آنها به خاطر حفره های دندانی تغییر رنگ داشته اند. چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که همه افراد گزینه های مناسبی برای روش نیستند. اینکه این روش چیزی است که بتواند به شما کمک کند یا خیر، موضوعی است که یک دندانپزشک متبحر قادر خواهد بود پس از معاینه دندان های شما مشخص نماید.

اگر دندان در حال پوسیده شدن باشد، دندانپزشک ابتدا به آن مسئله توجه خواهد کرد و قبل از انجام بلیچینگ داخلی، درمان ریشه را تکمیل خواهد کرد. جایگزین های بلیچینگ داخلی عبارتند از قرار دادن یک روکش روی دندان یا باندینگ دندان. به خاطر داشته باشید که تمایل شما برای انجام بلیچینگ داخلی ممکن است صرفاً دلایل کاملاً زیبایی شناختی داشته باشد، اما فرایندهای دیگری نیز هستند که ممکن است ابتدا برای درمان دندان در حال خراب شدن پیشنهاد شوند، برای سلامتی و جلوگیری از پوسیدگی بیشتر دندان ضروری هستند.

هنگام انتخاب دندانپزشک چه نکاتی را باید مد نظر قرار داد؟

آنچه به اندازه خود فرایند مهم است، حصول اطمینان از این است که این درمان برای دندان شما درست و مناسب است، و نیز اینکه توسط یک چشم تیز بین انجام می شود. بلیچینگ داخلی یکی از خدمات تخصصی رشته اندودانتیک است که بهتر است توسط یک متخصص دندانپزشکی با تجربه لازم انجام شود.

گرچه کلمه “داخلی” می تواند این تصور را در شما بوجود بیاورد که فرایند دردناک است، اما فرایند واقعی برای شما نسبتاً بدون درد خواهد بود. زیرا روی دندان هایی انجام خواهد شد که تحت عنوان “غیر زنده” شناخته می شوند. این دندانی است که فرایند درمان ریشه روی آن انجام شده است و نسبت به هر دردی بی حس است.

بلیچینگ یا سفید کردن داخلی دندان

بلیچینگ یا سفید کردن داخلی دندان

فرایند سفید کردن داخل دندان

دندانپزشک به سادگی ماده سفید کننده را داخل دندانی که مشکل دارد قرار می دهد و آن را سیل (مهر و موم) می کند تا از داخل به تأثیر سفید کنندگی مطلوب برسد. این ماده اکسید کننده شیمیایی درون ناحیه کرونال (تاجی) دندان قرار داده می شود. دندانپزشک ممکن است فرایندهایی تحت عناوین “chair-side bleach” یا “walking bleach” را انجام دهد.

در روش نخست، ماده سفید کننده برای مدتی توسط دندانپزشک داخل دندان قرار داده می شود و قبل از بازگشت شما به منزل تخلیه می شود. در روش دوم، ماده سفید کننده داخل دندان قرار داده می شود و قبل از آنکه جلسه بعد (قبل از رفتن شما به منزل تاریخ آن مشخص خواهد شد) توسط دندانپزشک برداشته شود به مدت چند روز در آنجا باقی می ماند. اگر تغییر رنگ نسبتاً شدید باشد، ممکن است لازم باشد برای هر روش چندین مرتبه به دندانپزشک مراجعه کنید.

پس از بلیچینگ داخل دندان چه باید کرد؟

گرچه درمان بلیچینگ داخلی دندان می تواند دندانی که تحت تأثیر قرار گرفته است را چند درجه روشن تر کند، اما نتایج آن دائمی نیستند. این احتمال وجود دارد که دندان درمان شده، و دندان های دیگر، با خوردن و نوشیدن غذاها و مایعاتی مانند قهوه، چای، و شراب قرمز که لک ایجاد می کنند، دوباره تغییر رنگ پیدا کنند. با پرهیزات غذایی و تا جای ممکن، تغییر سبک زندگی که به تغییر رنگ دندان ها مربوط می شود، می توانید نتایج درمان را طولانی تر کنید و به لذت بردن از لبخند سفید و جذاب خود ادامه دهید. با انجام کارهای بهداشتی دهان به خوبی، می توانید از پوسیدگی و آسیب به دندان سالم پیشگیری نمایید.

چرا سفید کردن داخلی دندان از دیگر روش های سفید کردن دندان بهتر است؟

درمان های سفید کردن دندان که روی لایه های خارجی مینای دندان عمل می کنند، مانند خمیر دندان ها، دهانشویه ها، و ژل های سفید کننده دندان، تنها سطح دندان را درمان می کنند. دندان هایی که به نظر می رسد بواسطه آسیب یا عفونت تیره تر شده باشند، بعید است به درمان های سفید کردن دندان پاسخ دهند که تنها سطوح بیرونی دندان را تحت تأثیر قرار می دهند. درمان های بلیچینگ داخلی دندان می توانند سلامت دهان را بهبود دهند و لبخند درخشان و شاد شما را احیاء کنند.

0/5 ( 0 نظر )
0/5 ( 0 نظر )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو آنلاین نوبت
فارسی
اگر نیاز به عکس رادیوگرافی دهان و دندان دارید کلیک کنید:اطلاعات بیشتر