ترس از دندانپزشکی و روش درمان آن
11 آبان ماه 1399
بلیچینگ یا سفید کردن داخلی دندان
25 آبان ماه 1399

چند مرتبه تا بحال پیش آمده است که در دندانپزشکی عصای جادویی خواسته اید؟ خیلی از اوقات بیماران مراجعه می کنند و انتظار دارند دندانپزشک آنها دقیقاً همان عصای جادویی را داشته باشد تا همه مشکلات آنها را برطرف نماید و دندان های آنها عالی جلوه کنند. ممکن است آنها یک دندان با یک شکستگی ساده یا تعدادی دندان لب پر شده و لکه دار داشته باشند. آنها مایلند از گزینه هایی که در اختیارشان قرار دارد بیشتر بدانند. اما آنچه آنها واقعاً می خواهند یک عصای جادویی است که دندانپزشک آن را تکان دهد و همه مشکلات آنها برطرف شوند و آنها دندان هایی سفید و جذاب داشته باشند، بدون آنکه خود را درگیر هیچ گونه فرایند درمانی کنند.

اکنون چنین عصای جادویی در دندانپزشکی وجود دارد. اسنپ آن اسمایل همان عصای جادویی دندانپزشکی است. اسنپ آن اسمایل snap-on smile نوعی ابزار انقلابی است که اجازه می دهد افرادی که دندان های کج یا از دست رفته دارند می توانند بدون نیاز به سفید کردن دندان یا استفاده از ونیرهای پرسلاین از یک لبخند بی عیب و نقص لذت ببرند. این ابزار یک پوسته انعطاف پذیر با دوام است که کاملاً راحت روی دندان ها و لثه ها قرار می گیرد تا نقائص را پنهان کند و نیاز به هر قالب گیری مجدد، یا تراشی که برای تکنیک های تهاجمی تر مانند کاشت ایمپلنت های دندانی یا ونیرهای استاندارد (برای ونیرهای لومینیرز نیز هیچ تراشی نیاز نیست) لازم هستند  برطرف شود. این لبخند به راحتی برداشته می شود و نگهداری از آن بسیار ساده است، کم هزینه است، اما رویکردی نه چندان دائمی برای مشکلات زیبایی دندانپزشکی است.

اسنپ آن اسمایل یک اسپلینت متحرک 10 واحدی است که سطوح جلویی و زبانی (لینگوال) همه دندان ها را پوشش می دهد در حالی که سطح اکلوزال دندان های آسیاب آنها برش خورده است. این طراحی جالب به بیماران اجازه می دهد به راحتی ابزار خود را بپوشند و غذا بخورند و با اعتماد به نفس لبخند بزنند.

اسنپ آن اسمایل

اسنپ آن اسمایل

اسنپ آن اسمایل به پنهان کردن چه مشکلاتی می تواند کمک کند؟

مهم ترین دلیل که اکثر بیماران به خاطر آن اسنپ آن اسمایل دریافت می کنند کجی دندان ها است. همه افراد پول پول کافی یا زمان کافی برای قرار گرفتن تحت درمان ارتودنسی را ندارند، بنابراین آنها این ابزار دستی را انتخاب می کنند که نیازی به تغییر دائمی وضعیت دندان های طبیعی آنها ندارد. دندان هایی که فاصله های بد شکل دارند نیز می توانند برای برخی افراد یک مشکل باشند، و واقعاً می توانند اعتماد به نفس فرد را در موقعیت های اجتماعی تحت تأثیر قرار دهند. خوشبختانه اسنپ آن اسمایل ها می توانند به حل این مشکل نیز کمک کنند. این لبخند می تواند به گونه ای شکل داده شود که روی هر گونه نقصی را بپوشاند، و در چند لحظه ظاهری یکدست، درخشان و زیبایی به لبخند فرد بدهد.

لک دار بودن دندان ها نیز مشکل دیگری است که می تواند با ابزاری مانند این پوشش داده شود. گرچه نمی تواند رنگ دندان های طبیعی زیر خحود را تغییر دهد، اما لکه های زشت آنها را از نگاه عموم پنهان می کند. تأثیری که یک لبخند جدید می تواند روی اعتماد به نفس شما داشته باشد را دست کم نگیرید، این معمولاً نخستین چیزی است که وقتی حرف می زنید یا می خندید هر کسی به آن دقت می کند- داشتن دندان هایی که به دلایل خوب در خاطر افراد می مانند می تواند مهم تر از چیزی باشد که حتی فکرش را بکنید.

اسنپ آن اسمایل

اسنپ آن اسمایل

اسنپ آن اسمایل از چه ماده ای ساخته می شود؟

اسنپ آن اسمایل ها از استیل رزین ساخته می شوند، که فوق العاده با دوام و در برابر لک شدن مقاوم است. این ماده می تواند در اندازه های 0.5 میلی متری برش بخورد و بسیار سفت و سخت باقی بماند. این ویژگی باعث می شود این ماده برای فشارهای روزانه جویدن و گاز زدن ایده آل باشد. ضخامت ابزار به نتایج مطلوب هر فرد بستگی دارد، مثلاً اگر بیمار دندان های بسیار کوچکی دارد و می خواهد آنها به نسبت صورت او بزرگتر به نظر برسند، اسنپ آن اسمایل او مقداری ضخیم تر ساخته خواهد شد تا مقدار بیشتری به برجستگی دندان های او بیفزاید. دوام رزین نیز اجازه می دهد نتایجی با ظاهر طبیعی تر داشته باشد، زیرا به این معناست که می تواند کانتور بهتری خلق کند، بدون آنکه نگرانی از اینکه تغییر شکل استحکام دندان ها را به خطر خواهد انداخت.

اسنپ آن اسمایل ها چقدر دوام خواهند داشت؟

ابزارهای موقتی مانند اینها به گونه ای ساخته می شوند تا با دوام و راحت باشند، اما آنها برای همیشه دوام نخواهند داشت- مخصوصاً اگر آنها پیوسته و طی یک دوره طولانی مدت استفاده شوند. فک انسان روزانه تحت مقادیر قابل توجهی فشار قرار می گیرد، بنابراین ساخت ابزاری که بتواند مانند دندان های طبیعی در برابر سایش های روزانه دوام بیاورد دشوار است. با همه این تفاصیر، اسنپ آن اسمایل جایگزینی شدنی برای افرادی است که از لبخند خود راضی نیستند، که اگر به درستی از آن مراقبت کنند حتی بیشتر هم دوام خواهد داشت.

برای آنکه اسنپ آن اسمایل شما دوام بیشتری داشته باشد، توصیه می شود آنها را هنگام خواب از دهان خارج کنید- مخصوصاً اگر دندان قروچه دارید، این عادت باعث خواهد شد آنها به راحتی و به سرعت ساییده شوند. گاهگاهی، ابزار برای بیمارانی تجویز می شود که از براکسیسم رنج می برند، اما برای محافظت از ونیرهای دندانی، نه برای استفاده معمولی. اغلب بیماران ترجیح می دهند قبل از رفتن به رختخواب ابزار را از دهان خارج کنند، زیرا خارج دهان پاکیزه نگهداشتن آنها راحت تر خواهد بود، و احتمالاً راحت تر خواهید خوابید. با این حال، این ابزار شماست و شما هستید که تصمیم می گیرید چه زمانی و آنگونه که دوست دارید از آن استفاده کنید. با دندانپزشک خود در مورد اینکه چه چیزی برای شما مناسب تر است و اینکه چگونه به بهترین شکل ممکن از آنها مراقبت کنید صحبت کنبد.

اگر ترجیح می دهید هر روز از آنها استفاده کنید، کاملاً مجاز به انجام این کار هستید، تنها لازم است اطمینان حاصل کنید که پس از هر بار صرف غذا و قبل از رفتن به رختخواب آن را تمیز کنید. اگر به خوبی و به اندازه کافی از آنها مراقبت کنید و از وارد آوردن فشار زیاد با آنها خودداری کنید روی آنها لکه ایجاد نخواهد شد و شکسته نخواهند شد- محکم هست، اما اگر پیچانده شود یا خیلی محکم فشار داده شود می تواند ترک بردارد و شکسته شود. برای تمیز کردن آن، احتمالاً دندانپزشک به شما توصیه خواهد کرد از ماده تخصصی استفاده کنید که بتواند ساختار پلاک های دندانی تشکیل شده روی آنها را در هم بشکند و لکه های سطحی به جا مانده از خوراکی ها و آشامیدنی ها را پاک کند. ابزار را هر روز به مدت حدود 15 دقیقه در محلول شستشو غوطه ور کنید و آن را به آرامی با یک مسواک نرم مسواک بزنید- از مسواک سفت، صابون، یا مایع شستشو استفاده نکنید، زیرا باعث می شوند اسنپ آن اسمایل شما درخشش خود را از دست دهد. همیشه وقتی از آن استفاده نمی کنید، آن را درون محفظه مخصوصی قرار دهید که هنگام تحویل اسنپ آن اسمایل به شما داده شده است. آن را در جای امنی قرار دهید، زیرا ابزار گران قیمتی است که اگر گم شود یا آسیب ببیند، تعویض آن پر هزینه خواهد بود.

پرسش هایی در مورد اسنپ آن اسمایل

آیا روند دریافت اسنپ آن اسمایل درد دارد؟

این فرایند کاملاً بدون درد است. تمام کاری که لازم است دندانپزشک انجام دهد قالب گیری از دندان های شما است. نه هیچ تزریقی نیاز دارد، نه تراشی، و نه هیچ برداشتی از ساختار دندان های طبیعی شما.

آیا اسنپ آن اسمایل روی حرف زدن تأثیر می گذارد؟

با عادت کردن به وجود چیز جدیدی درون دهان خود، یک دوره تنظیم موقت وجود خواهد داشت. این خیلی عادی است و اکثر افراد گزارش داده اند که گفتار آنها ظرف 2 هفته به حالت عادی برگشته است. استفاده از اسنپ آن اسمایل در تمام طول روز به شما اجازه خواهد داد خیلی سریع تر به گفتار طبیعی خود برگردید.

آیا اسنپ آن اسمایل ها لک می شوند؟

اسنپ آن اسمایل ها به راحتی لک نمی شوند، بلکه درست مانند دندان های طبیعی، برخی خوراکی های خاص مانند قهوه، شراب، یا نوشابه، می توانند موجب لک شدن آنها شوند. اسنپ آن اسمایل با یک کیت پاکسازی در اختیار شما قرار خواهد گرفت که به شما کمک خواهد کرد ظاهر خارق العاده آن را حفظ کنید.

آیا ماده خاصی برای تمیز کردن اسنپ آن اسمایل وجود دارد؟

وقتی اسنپ آن اسمایل خود را تحویل می گیرید، یک ماده تمیز کننده به شما داده می شود. در صورت تمام شدن می توانید مجدداً از دندانپزشک خود محلول جدید بگیرید. دستور العمل های مربوط به نحوه استفاده روی بطری درج شده اند.

اسنپ آن اسمایل

اسنپ آن اسمایل

آیا با اسنپ آن اسمایل می توان آدامس جوید؟

توصیه نمی شود با اسنپ آن اسمایل آدامس بجوید یا غذاهای چسبناک بخورید، با این حال، اکثر غذاها و نوشیدنی ها را مثل همیشه می توانید بخورید.

آیا اسنپ آن اسمایل مانند پروتز مصنوعی است؟

اسنپ آن اسمایل متحرک است و به راحتی روی دندان ها قرار می گیرد و خارج می شود. این ابزار توسط دندان های طبیعی شما در جای خود می ماند و نیاز به هیچ ماده چسبنده یا چسبی ندارد.

آیا هیچ محدودیت سنی برای دریافت اسنپ آن اسمایل ها وجود دارد؟

افراد از تمام گروه های سنی از اسنپ آن اسمایل ها استفاده می کنند. اگر نگران محدودیت سنی استفاده از اسنپ آن اسمایل هستید، با دندانپزشک خود مشورت کنید.

آیا لازم است اسنپ آن اسمایل را تعویض کنیم؟

انتظار می رود ابزار اسنپ آن اسمایل با مراقبت صحیح چندین سال دوام داشته باشد. این همان مدت زمانی است که دیگر ابزارهای متحرک مانند پروتزهای پارسیل و محافظ دندان ها دوام دارند.

آیا اسنپ آن اسمایل ها ضمانت نامه دارند؟

بله، اسنپ آن اسمایل ها یک ضمانت نامه محدود 12 ماهه برای نقص های ساخت دارند.

روند ساخت اسنپ آن اسمایل چقدر طول خواهد کشید؟

در جلسه نخست دندانپزشک شما مشخص خواهد نمود آیا شما گزینه خوبی برای دریافت اسنپ آن اسمایل هستید یا خیر. اگر هستید، از دندان های موجود شما قالب خواهد گرفت. ظرف چند هفته لبخند جدید شما آماده خواهد بود و شما برای جلسه دوم مراجعه خواهید کرد. پس از مقدار اندکی تنظیم و تغییری که دندانپزشک در اسنپ آن اسمایل شما ایجاد خواهد کرد، شما قادر خواهید بود به راحتی آن را بپوشید.

اسنپ آن اسمایل

اسنپ آن اسمایل

آیا قرار گرفتن آن داخل دهان درد خواهد داشت؟

بیماران قبل از استفاده از اسنپ آن اسمایل خود باید بدانند که ممکن است ابتدا مقداری تنگی اطراف دندان های خود احساس کنند. این احساس از بین خواهد رفت. اگر اینطور نشد باید در اسنپ آن اسمایل شما تغییراتی ایجاد شود. علاوه بر این، ممکن است بیمار احساس کند زبان او حبس شده است و این باعث می شود برخی موانع گفتاری موقت ایجاد شوند. این مشکل در مدت کوتاهی، شاید در کمتر از 10 دقیقه، کاهش می یابد. قرار گیری اسنپ آن اسمایل داخل دهان باید با دو دست انجام شود.

نتیجه گیری

اسنپ آن اسمایل ابزاری است که امکانات کاملاً جدیدی برای اقدامات دندانپزشکی ایجاد کرده است. این ابزار کاملاً نوآورانه و هیجان انگیز است که بیماران عاشق آن هستند و یک خط جدید به مطب های دندانپزشکی افزوده است و بیماران را در موقعیت درمان های زیبایی انتخابی بیشتر قرار داده است. لبخندی به روی بیماران خود بیاورید و به سرعت متوجه خواهید شد این ابزار کاربردهای زیاد دیگری نیز دارد.

0/5 ( 0 نظر )
0/5 ( 0 نظر )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو آنلاین نوبت
فارسی
اگر نیاز به عکس رادیوگرافی دهان و دندان دارید کلیک کنید:اطلاعات بیشتر