اهمیت خواب کافی برای سلامت دهان و دندان ها
9 خرداد ماه 1402
تفاوت بین پر کردن دندان و روکش دندان
29 خرداد ماه 1402

یکی از شایع ترین نگرانی ها در زمینه دندانپزشکی، از دست دادن یک یا چند دندان است، و ارقام به طرز شگفت آوری بالا هستند: بیش از 150 میلیون آمریکایی حداقل یک دندان را از دست داده اند. دلایل متفاوت هستند، از آسیب گرفته تا پوسیدگی دندان. صرف نظر از علت، دندانپزشک یک طرح درمان را فقط بر اساس نیازها و خواسته های منحصر به فرد شما برای شما تنظیم خواهد کرد.

اهمیت ایمپلنت های دندانی

در حالی که ما در تلاش هستیم تا تمام دندان های سفید مرواریدی طبیعی شما را نجات دهیم، گاهی اوقات این وضعیت نیاز به حذف دارد. در این صورت، ما طیف گسترده ای از گزینه های ایمپلنت های دندان را برای کمک به احیاء لبخند شما ارائه می دهیم. اگر یک یا چند دندان را از دست داده اید، دلیلی برای تردید وجود ندارد.

یک لبخند ناقص ممکن است نه تنها بر اعتماد به نفس و زیبایی شما تأثیر بگذارد. بلکه می تواند باعث شود بایت شما مشکل دار شود. در نتیجه، ممکن است افراد در خوردن یا صحبت کردن به طور معمول مشکل داشته باشند. علاوه بر این، هر چه مدت زمان طولانی تری کاشت ایمپلنت های دندانی به تعویق بیفتد، احتمال بروز مشکلات دندانی در آینده بیشتر خواهد شد. اگر شکافی وجود داشته باشد، دندان های مجاور ممکن است برای پر کردن شکاف جابجا شوند و تراز دندان ها از بین برود. بنابراین، اصلاح مشکل در اسرع وقت می تواند در دستیابی به نتیجه مطلوب به شما کمک کند.

از سوی دیگر، اگر یک بریج ثابت، پروتز متحرک یا جایگزین دندانی دیگری از گذشته دارید که ظاهر مناسبی ندارد، ایمپلنت های دندانی ممکن است یک ترمیم راحت تر و طولانی مدت ارائه دهند. بعلاوه، این روش ساده است و ما می توانیم گزینه های بی حسی متعددی را به کار ببریم تا آن را تا حد امکان بدون درد و راحت کنیم.

ما همچنین سلامت کلی و ساختار دندان های شما، از جمله لثه ها و استخوان فک را ارزیابی خواهیم کرد تا مطمئن شویم که آیا شما گزینه مناسبی برای ایمپلنت ها هستید یا خیر. برخی از شرایط لثه یا استخوان ممکن است در ابتدا مانع کاشت ایمپلنت شوند، اما درمان های مختلف، مانند پیوند استخوان، می توانند ساختار لازم برای حمایت از ایمپلنت را فراهم کنند.

ایمپلنت های دندانی All- On- 4 ابداعی تازه در زمینه جایگزینی دندان

نوآوری هایی که امروزه در زمینه سلامت دندان در دسترس هستند، شصت سال پیش غیرقابل تصور بودند. به عنوان مثال، دندان هایی که بعد از از دست دادن دندان دائمی ظاهر و احساسی طبیعی داشته باشند، امکان پذیر نبودند. اما امروزه، ما می توانیم به فرایندهای نوآورانه ای مانند جایگزینی دندان ها با All- On- 4 دسترسی داشته باشیم. برای افرادی که به بازسازی کامل قوس دندانی نیاز دارند، ممکن است هیچ انتخابی بهتر از ایمپلنت های دندانی All- On- 4 نباشد.

ایمپلنت های دندانی All- On- 4 برای دندان های از دست رفته، بیماری های پیشرفته لثه یا عفونت های شدید دندانی مقرون به صرفه هستند. یکی دیگر از دلایل اصلی برای کاشت ایمپلنت های دندانی All- On- 4 این است که از تحلیل استخوان جلوگیری می کنند.

اما پس از دریافت ایمپلنت های دندانی All- On- 4 چه اتفاقی می افتد؟ چقدر زود دندان های جدید شما احساسی طبیعی خواهند داشت؟

کاشت ایمپلنت All- On- 4

کاشت ایمپلنت All- On- 4

بعد از جراحی All-On-4 چه انتظاری داریم؟

آخرین پیشرفت ها در زمینه فناوری ایمپلنت های دندانی، افراد را قادر کرده است تا عملکرد و ظاهر طبیعی خود را دوباره بازیابند. متخصصان برجسته دهان تلاش قابل توجهی را برای به حداقل رساندن ناراحتی که بیماران در حین و بعد از این جراحی دهان تجربه می کنند، انجام می دهند.

آنها از موارد زیر کمک می گیرند:

  • انتخاب بیهوشی ها و بی حسی های متعدد برای کاهش یا از بین بردن ناراحتی بیمار
  • اقداماتی برای کاهش خونریزی، تحریک، عفونت و ناراحتی پس از جراحی
  • قرار ملاقات های بعدی برای بررسی بهبودی و ریکاوری
کاشت ایمپلنت All- On- 4

کاشت ایمپلنت All- On- 4

چقدر طول می کشد تا بعد از جراحی لثه های من بهبود پیدا کنند؟

برخلاف پروتزهای مصنوعی سنتی که هشت ماه تا یک سال طول می کشد تا به آنها عادت کنید، ایمپلنت های دندانی All- On-4 پایداری آنی را فراهم می کنند. در نتیجه، اکثر بیماران ظرف چند روز پس از جراحی کاشت ایمپلنت دندانی به روال روزمره خود باز می گردند. زمان بهبودی در بیمارهای مختلف متفاوت است و به عوامل متعددی از جمله ساختار دندان و جنبه های سبک زندگی بستگی دارد. با این حال، جدول زمانی بهبودی عمومی بین 3 تا 4 هفته برای بهبودی کامل است، گرچه می توانید کار و سایر فعالیت ها را در عرض چند روز از سر بگیرید.

با این حال، شما بعد از عمل باید اقدامات احتیاطی خاصی را انجام دهید تا از التهاب محل بهبودی جلوگیری کنید، مانند:

  • در روز اول از شستشوی دهان با آب خودداری کنید. برای شستشوی نواحی حساس از دهانشویه های دارویی که دندانپزشک شما توصیه می کند استفاده کنید. برای خونریزی روز بعد، روزانه سه مرتبه دهان خود را با محلول آب نمک شستشو دهید.
  • برای جلوگیری از تحریک به نواحی حساس نزدیک نشوید.
  • ما مسواک زدن را توصیه می کنیم، به شرطی که با یک مسواک نرم و با ملایمت انجام شود.
  • از سیگار کشیدن خودداری کنید. این کار فقط بهبودی را طولانی خواهد کرد.

بعد از کاشت ایمپلنت های دندانی All- On- 4 چه می توان خورد؟

ما به شما دستور خواهیم داد که تا چندین هفته پس از جراحی از رژیم غذایی نرم و مایعات استفاده کنید.

برخی از غذاهای توصیه شده پس از عمل در چند روز اول عبارتند از:

  • سس سیب
  • پوره سیب زمینی
  • ماست منجمد

پس از یک یا دو هفته اول، ممکن است با شروع بهبودی دهان، شروع به خوردن غذاهای نرم کنید. شما باید از غذاهای سفت، ترد یا جویدنی خودداری کنید.

برخی از توصیه های غذایی در این مرحله عبارتند از:

  • بلغور جو دوسر
  • پاستا
  • نان های نرم
  • میوه ها و سبزیجات نرم
  • تخم مرغ
  • ماست
  • هوموس

علاوه بر این، ما بریج های دندانی موقت شما را قبل از بریج های دائمی دندان به ایمپلنت ها وصل خواهیم کرد. این بریج برای جویدن غذاهای سفت طراحی نشده است.

کاشت ایمپلنت All- On- 4

کاشت ایمپلنت All- On- 4

آیا دندان های مصنوعی All- On- 4  راحت هستند؟

به زودی متوجه خواهید شد که ایمپلنت های All- On- 4 به طور قابل توجهی جایگزینی دندان ها را بهبود می دهند. به عنوان مثال، آنها ثابت و بی خطر هستند. آنها بلافاصله پس از انجام فرایند می توانند به عملکرد خود بازگردند. شما معمولاً می توانید با چند تغییر در روتین روزمره خود کار کنید، حتی در طول مرحله اولیه بهبودی. ایمپلنت های دندانی All- On- 4 فقط به بهداشت منظم دندانی نیاز دارند.

ایمپلنت های دندانی All- On- 4 برای راحتی طراحی شده اند زیرا مانند پروتزهای مصنوعی سنتی به لثه های شما فشار وارد نمی کنند. در نتیجه، با قدرت می توانید بیشتری گاز بگیرید و از حس و طعم طبیعی غذاهای گرم یا سرد لذت ببرید.

0/5 ( 0 نظر )
0/5 ( 0 نظر )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو آنلاین نوبت
فارسی
اگر نیاز به عکس رادیوگرافی دهان و دندان دارید کلیک کنید:اطلاعات بیشتر