آیا می توان از دندان DNA دریافت کرد؟
19 تیر ماه 1403
به این دلایل باید از خدمات ارزان دندانپزشکی خارج از کشور اجتناب کرد!
7 مرداد ماه 1403

وقتی دندان های خود را از دست می دهید، ممکن است انجام کارهای روزانه مانند غذا خوردن، واضح صحبت کردن و لبخند زدن با اعتماد به نفس برای شما دشوار باشد. همچنین از دست دادن دندان به مرور زمان می تواند منجر به بروز مشکلات اضافی برای سلامت دهان شود، مانند ناهماهنگی، تحلیل رفتن استخوان، و افزایش خطر بیماری لثه. خبر خوب این است که ایمپلنت های دندانی می توانند به جلوگیری از ایجاد این مشکلات کمک کنند. به طور کلی توصیه می شود که در اسرع وقت فرایند جایگزینی دندان های از دست رفته خود را شروع کنید، اما اگر باردار هستید چه؟

بارداری اغلب زمان شادی و انتظار است، اما با ملاحظات سلامتی نیز همراه است. به عنوان یک والد باردار، می خواهید اطمینان حاصل کنید که شما و کودک در حال رشدتان در طول سفر بارداری سالم و ایمن هستید. حفظ سلامت دهان و دندان یک جنبه ضروری از سلامت عمومی است، اما در مورد ایمپلنت دندان چطور؟ آیا در دوران بارداری بی خطر هستند؟

در اینجا برخی از ملاحظات ایمنی در مورد ایمپلنت های دندانی و بارداری آورده شده اند، بنابراین می توانید در این مدت تصمیمات آگاهانه ای در مورد سلامت دهان و دندان خود بگیرید.

سلامت دهان و دندان و بارداری

در دوران بارداری، تغییرات هورمونی می توانند منجر به افزایش خطر برخی از مشکلات دندانی مانند بیماری لثه و پوسیدگی دندان شوند. این تغییرات ممکن است روی سلامت لثه ها و دندان های شما تأثیر بگذارند و باعث شود معاینه منظم دندانپزشکی و اقدامات بهداشتی دهان و دندان بیشتر از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کند. نادیده گرفتن سلامت دهان و دندان در دوران بارداری نه تنها می تواند روی سلامتی شما بلکه روی سلامت کودک شما نیز تأثیر بگذارد: مطالعات ارتباط بین سلامت دهان و دندان و پیامدهای نامطلوب بارداری را نشان داده اند.

با این حال، زمان ایده آل برای کاشت ایمپلنت دندانی قبل از بارداری یا بعد از زایمان است. برنامه ریزی از قبل برای فرایند کاشت ایمپلنت های دندانی و پرداختن به هر گونه مشکل دندانی موجود قبل از بارداری می تواند به جلوگیری از نیاز به کارهای دندانپزشکی عمده در دوران بارداری کمک کند.

البته همه بارداری ها برنامه ریزی شده نیستند. در صورتی که در طول فرایند کاشت ایمپلنت های دندانی و بهبودی متوجه شدید باردار هستید، دندانپزشک شما می تواند با متخصص زنان و زایمان شما ارتباط برقرار کند تا از یک رویکرد هماهنگ برای سلامت کلی شما اطمینان حاصل کند. با این حال، معمولاً این به معنای انتظار برای پایان دادن به این فرآیند تا پس از تولد است.

سلامت دهان و دندان و بارداری

سلامت دهان و دندان و بارداری

تغییرات هورمونی، اشعه ایکس، آرام بخش، آنتی بیوتیک و ایمپلنت دندان

چند دلیل وجود دارند که باعث می شوند کاشت ایمپلنت دندانی در دوران بارداری توصیه نشود. اشعه ایکس و آرامبخش معمولاً برای بیماران باردار بی خطر هستند – کارهای دندانپزشکی ضروری مانند پاکسازی ها، پر کردن حفره ها و معاینات عمومی را می توان در طول بارداری و شیردهی انجام داد.

با این حال، نوسانات هورمونی در دوران بارداری می توانند روی فرآیندهای فیزیولوژیکی شما تأثیر بگذارند. ایمپلنت های دندانی به فرآیندی به نام استئواینتگریشن متکی هستند که در آن ایمپلنت با استخوان فک جوش می خورد. تغییرات هورمونی ممکن است بر بهبود استخوان و یکپارچگی استخوان تأثیر بگذارند و به طور بالقوه بر موفقیت ایمپلنت دندان تأثیر بگذارند. بنابراین، زمان بندی عاملی حیاتی در حصول اطمینان از نتایج بهینه است.

از سوی دیگر، پس از جراحی ایمپلنت های دندانی، معمولاً برای جلوگیری از بروز عفونت های دندانی آنتی بیوتیک تجویز می شود که ممکن است مصرف آنها در طول بارداری مجاز نباشد. هیچ کس نمی خواهد در طول دوران بارداری خود درگیر عفونتی شود که برطرف کردن آن او را دچار استرس و ناراحتی کند.

عوارض بعد از جراحی در دوران بارداری

عوارض پس از جراحی می توانند چالش های بیشتری در دوران بارداری ایجاد کنند، زیرا برخی داروها و گزینه های درمانی محدود هستند. بیماران باردار به دلیل به خطر افتادن سلامت دهان و دندان ممکن است بیشتر در معرض خطر عفونت و شکست ایمپلنت قرار داشته باشند و بارداری باعث می شود گزینه های تسکین درد و درمانی موجود محدود شوند. به عنوان مثال، اکثر بیماران باردار حتی قادر به تسکین درد بدون نسخه نیستند و انواع خاصی از آنتی بیوتیک ها می توانند به جنین در حال رشد آسیب برسانند.

عوارض بعد از جراحی در دوران بارداری

عوارض بعد از جراحی در دوران بارداری

اکنون چه کاری می توانید انجام دهید؟

ایمپلنت دندانی می تواند یک راه حل مطمئن و مؤثر برای جایگزینی دندان های از دست رفته باشد، اما این فرآیند در دوران بارداری توصیه نمی شود. فقط به این دلیل که هنوز نمی توانید جراحی ایمپلنت دندانی را انجام دهید، به این معنا نیست که نمی توانید روند جایگزینی دندان های از دست رفته خود را شروع کنید. دندانپزشک شما قبل از ایجاد یک برنامه مراقبتی، زمان انجام جراحی، واجد شرایط بودن بیمار و هر روش ضروری مرتبط را در نظر خواهند گرفت. با دندانپزشک خود مشورت کنید تا بتوانید در مورد روند کاشت ایمپلنت صحبت کنید. اگر در مورد ظاهر لبخند خود نگران هستید، ترمیم های موقت اغلب تا زمانی که بتوانید تحت عمل جراحی ایمپلنت دندانی قرار بگیرید، در دسترس هستند. در نهایت، سلامت شما و کودک شما اولویت شماره یک دندانپزشک شما هستند!

ایمپلنت دندانی یک راه عالی برای مقابله با از دست دادن دندان است. چه در حال برنامه ریزی برای کاشت ایمپلنت دندانی باشید و چه در طول فرآیند کاشت ایمپلنت متوجه بارداری غیرمنتظره شده باشید، ما می توانیم در هر مرحله به شما کمک کنیم. یک قرار ملاقات با دندانپزشک خود تعیین کنید تا مشخص شود که آیا آنها پس از تولد نوزاد شما گزینه خوبی برای شما خواهند بود یا خیر. امروز تماس بگیرید تا در مورد گزینه های خود صحبت کنید.

0/5 ( 0 نظر )
0/5 ( 0 نظر )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو آنلاین نوبت
فارسی
مشاوره دندانپزشکی
نیاز به مشاوره دندانپزشکی دارید؟
سوال خود را با ما مطرح کنید (لطفا قبل از ارسال پیام، تصویر رادیوگرافی تهیه کنید)
در اولین زمان ممکن پاسخگوی شما خواهیم بود
اگر نیاز به عکس رادیوگرافی دهان و دندان دارید کلیک کنید:اطلاعات بیشتر