راهنمای جراحی ایمپلنت: چگونه ساخته می شود و چرا استفاده می شود؟
12 دی ماه 1401
کدامیک بهتر است: ایمپلنت یا بریج
25 بهمن ماه 1401

آیا دندان های خود را از دست داده اید اما برای ترمیم معمولی که ممکن است شامل جراحی تهاجمی یا کار پرهزینه دندانپزشکی باشد، آمادگی ندارید؟

آیا به نظر شما پروتزهای مصنوعی دندان لق یا ناراحت کننده هستند، یا می ترسید که اگر دندان مصنوعی شما از جای خود خارج شود، شرمنده شوید؟

آیا به دلیل از دست دادن دندان در خوردن یا صحبت کردن به صورت معمولی مشکل دارید؟

آیا دوست دارید لبخند شما به حالت اولیه خود بازگردد- یا بهتر شود؟

پس ممکن است بخواهید مینی ایمپلنت های دندانی را در نظر بگیرید، که هدف از استفاده آنها جایگزینی دندان های از دست رفته در مواردی است که نمی خواهید یا نمی توانید درمان های معمولی بیشتری دریافت کنید.

مینی ایمپلنت های دندانی تکنیک جدیدتری هستند که برای برطرف کردن کاستی ها یا مشکلات ایمپلنت های دندان سنتی تر یا استاندارد طراحی شده اند- آنها کمتر تهاجمی و دردناک هستند، شامل پیوند استخوان یا جراحی های متعدد نمی شوند، می توانند در فضاهای کوچک تر قرار بگیرند یا برای جایگزینی دندان های کوچک تر مانند دندان های پیشین یا پرمولر استفاده شوند، و اغلب حتی می توانند ارزان تر باشند. در حقیقت، مینی ایمپلنت های دندانی- با حداقل دردی که با داروهای بدون نسخه قابل کنترل است- می توانند در یک یا دو روز نصب و استفاده شوند.

آیا این گزینه خوب به نظر می رسد؟

البته. علاوه بر این، شما باید به خاطر داشته باشید که گاهی اوقات فضای موجود در دهان شما یا اندازه فضای موجود به این معنا است که فقط یک مینی ایمپلنت کار می کند. دندانپزشک زیبایی شما می تواند به شما توصیه کند که چه چیزی برای نیازهای شما بهتر عمل می کند.

اگر دندان های شما آسیب دیده دارید یا دندان هایی دارید که قرار است جایگزین شوند، به احتمال زیاد بسته به آسیب وارده به دهان، شکل و اندازه و نوع دندان های از دست رفته، و موارد دیگر، انتخاب های مختلفی دارید. مینی ایمپلنت های دندانی می توانند یک گزینه عالی باشند.

آنها در مقایسه با ایمپلنت های دندانی معمولی ساختار مشابهی دارند، اما از نظر اندازه کوچکتر هستند و نصب آن ها می تواند کمتر تهاجمی یا دردناک باشد. همچنین آنها اغلب به جای دندان های پیشین، دندان های پرمولر یا برای افرادی استفاده می شوند که به سادگی دندان ها و دهان های کوچک تری دارند.

تشخیص اینکه کدام نوع ایمپلنت دندانی یا فرایند دندانپزشکی برای شما و مشکلات منحصر به فرد شما مناسب است، می تواند بسیار گیج کننده به نظر برسد. اگر یک- یا چندین- دندان خود را از دست داده اید و می خواهید یک راه حلی طولانی مدت پیدا کنید، نخستین گام شما باید تماس با دندانپزشک خود و بررسی تمام گزینه های شما و جوانب مثبت و منفی هر یک باشد.

مینی ایمپلنت چیست؟

مینی ایمپلنت های دندانی گزینه خوبی برای افرادی هستند که می خواهند برای دندان های از دست داده خود جایگزین قرار دهند اما نمی خواهند یا نمی توانند روش های مرسوم تر ترمیم را انجام دهند.

دلایل زیادی برای اجتناب از جراحی دندان مورد نیاز برای کاشت ایمپلنت های دندانی معمولی وجود دارد؛ به عنوان مثال، ممکن است شما در فک خود توده استخوانی کافی برای حمایت از ایمپلنت نداشته باشید، یا به سادگی نمی خواهید جراحی تهاجمی و دردناک انجام دهید، مگر اینکه کاملاً ضروری باشد.

مینی ایمپلنت های دندانی معمولاً تقریباً نصف اندازه یک ایمپلنت دندان سنتی هستند، به این معنا که نصب آنها راحت تر و کمتر دردناک است، و همچنین به همان مقدار توده استخوان فک نیاز ندارند که ایمپلنت های دندان سنتی نیاز دارند. این باعث می شود آنها گزینه ای عالی برای افراد بزرگسالی باشند که از دست دادن دندان به دلیل تصادف یا آسیب را تجربه کرده اند، یا افراد مسنی که به نظر می رسد از تحلیل استخوان رنج می برند.

مینی ایمپلنت های دندانی اغلب انتخاب بهتری نسبت به بریج ها یا پروتزهای دندانی مصنوعی سنتی هستند، و مزیتی که وجود دارد این حقیقت است که نه تنها فرآیند نصب آنها کمتر تهاجمی است، بلکه یک فرایند سریع تر است که معمولاً فقط به یک جلسه نیاز دارد.

اکثر دندانپزشکان تمایل دارند از مینی ایمپلنت های دندانی برای افرادی استفاده کنند که دندان ها یا دهان ها کوچک دارند، یا قرار است جایگزینی دندان های جلو، جایگزینی دندان های پرمولر یا دندان هایی انجام شود که در فضای باریکی قرار دارند.

مینی ایمپلنت های دندانی مانند یک ایمپلنت دندانی سنتی درون استخوان فک شما ثابت می شوند، بنابراین می توانند به پیشگیری از افتادگی صورت و مشکلات دیگر کمک کند.

مینی ایمپلنت دندانی

مینی ایمپلنت دندانی

پروتز مصنوعی مینی ایمپلنت دندانی چیست؟

مینی ایمپلنت های دندانی، ایمپلنت های کوچکی هستند که نیاز نیست به طور کامل درون استخوان فک شما جایگذاری شوند. آنها یک قطعه جامد با قطر سه میلی متر (3mm) یا کمتر هستند که مستقیماً درون استخوان فک شما پیچ می شوند.

این نوع ایمپلنت های دندانی ساختاری شبیه ایمپلنت های دندانی استاندارد و به آنها مشابهت دارند، اما اندازه آنها کوچکتر است.

به طور کلی، مینی ایمپلنت های دندانی دارای دو قسمت هستند- آنها از یک پست تیتانیومی با یک توپ در انتهای آن و یک حفره با یک حلقه O شکل تشکیل شده اند که “دندان” را به پایه ای که درون فک شما تعبیه شده است وصل می کند.

بخش واقعی “ایمپلنت” مینی ایمپلنت ها به نازکی یک خلال دندان است و به طرز شگفت آوری کوچک به نظر می رسد!

این نوع ایمپلنت ها می توانند جایگزین بیشتر انواع دندان ها شوند و می توانند به جای بریج ها، دندان های مصنوعی، روکش های ثابت استفاده شوند و حتی می توانند دندان های مصنوعی لق و مربوط به قوس دندانی پایین را محکم کنند.

تیتانیوم برای محکم کردن ایمپلنت روی فک شما استفاده می شود- این فلز می تواند در بدن شما ادغام شود (جوش بخورد) و میله ای که برای اتصال ایمپلنت دندانی استفاده می شود، حرکت دندان طبیعی شما را تقلید خواهد کرد.

توجه داشته باشید، هنگامی که روند بهبودی آغاز می شود، استخوان شما و تیتانیوم می توانند به صورت دائمی با هم ترکیب شوند.

پروتزهای مینی ایمپلنت های دندانی به عنوان پروتز دندانی بر روی پروتزهای چسب شونده استفاده می شوند، زیرا ایمن تر و راحت تر هستند و امکان استفاده طبیعی تر از دندان، از نظر خوردن، گاز زدن و جویدن را فراهم می کنند.

حتی اگر مقدار زیادی از توده استخوانی درون فک خود از دست داده باشید، استخوان فک تحلیل رفته داشته باشید، یا مشکلات ناشی از تصادف یا مشکلات دیگر فک داشته باشید، مینی ایمپلنت های دندانی همچنان می تواند راهی عالی برای احیاء ظاهر دندان های شما و نحوه غذا خوردن شما، و هر گونه استفاده ای باشند که شما از دندان های خود دارید، و شاید مهم تر از همه اعتماد به نفس شما به خاطر لبخندتان را افزایش دهند.

برخلاف پروتزهای متحرک سنتی که برای تمیز کردن باید آنها را بیرون بیاورید و همچنین باید نگران بیرون آمدن آنها هنگام غذا خوردن یا زمانی که در انظار عمومی هستید- یا هر زمان شرم آور دیگری- باشید، مینی ایمپلنت های دندان راه حلی طولانی مدت هستند که می توانند به شما کمک کنند اعتماد به نفس خود را باز یابید، و همچنین ظاهر و سلامت عمومی خود را بهبود بخشید.

مینی ایمپلنت دندانی

مینی ایمپلنت دندانی

ایمپلنت های دندانی سنتی در مقایسه با مینی ایمپلنت های دندانی

در صورت نیاز به جایگزین برای دندان های از دست رفته، گزینه های مختلفی وجود دارند، از جمله بریج ها، دندان های مصنوعی قوس دندانی بالا یا ایمپلنت های دندانی جدید. با این حال، شاید کمترین تأثیر یا ساده ترین فرایند شامل مینی ایمپلنت های دندانی باشد.

برخلاف ایمپلنت های دندانی استاندارد، مینی ایمپلنت ها به جایگذاری یا چسباندن کامل به استخوان فک نیاز ندارند، و به پیوند استخوان نیاز ندارند.

ایمپلنت های دندانی از هر نوعی، ممکن است بر اساس وضعیت فک و دندان های شما نسبت به پروتزهای مصنوعی ارجحیت داشته باشند.

مینی ایمپلنت ها اغلب برای بیمارانی توصیه می شوند که دچار تحلیل استخوان فک شده اند، از دست دادن استخوانی که در غیاب ریشه دندان رخ می دهد.

اگر به هر دلیلی جایگزین کردن دندان از دست رفته را به تعویق بیندازید، ممکن است از دست دادن بافت استخوانی را تجربه کنید- تحلیل یا عقب رفتگی استخوان فک- به این معنا که ممکن است شما واجد شرایط دریافت ایمپلنت های دندانی استاندارد نباشید.

برخی از مزایای مینی ایمپلنت های دندان شامل این واقعیت هستند که به جراحی پیچیده فلپ دندان نیاز نخواهید داشت (که می تواند زمان بهبودی طولانی و دردناکی داشته باشد)، به پیوند استخوان پر هزینه و دردناک نیاز نخواهید داشت، پس از انجام فرایند به داروهای ضد درد کمتری نیاز خواهید داشت (ناراحتی ناشی از مینی ایمپلنت های دندانی، به جای داروهای مخدر یا سایر مسکن های تجویزی، معمولاً با داروهای بدون نسخه قابل کنترل است) و کل فرآیند به طور کلی مقرون به صرفه تر است.

در حالی که ایمپلنت های دندان سنتی بادوام تر و ماندگارتر تلقی می شوند، اما مینی ایمپلنت های دندانی نیز می توانند مدت زمان زیادی دوام داشته باشند، و برای افرادی که نمی توانند یا نمی خواهند مسیر سنتی را طی کنند، گزینه ای عالی هستند.

مینی ایمپلنت های دندانی شبیه به ایمپلنت های سنتی و دندان های طبیعی شما هستند- این احتمال وجود دارد که هیچ کس جز دندانپزشک شما نتواند تفاوت بین ایمپلنت های جدید و دندان های دیگر شما را تشخیص دهد.

به خاطر داشته باشید که اگر سن شما بالاتر است یا قبلا تحلیل استخوان را تجربه کرده اید، ممکن است مینی ایمپلنت های دندانی نسبت به ایمپلنت های دندان سنتی گزینه بهتری باشند. تحلیل استخوان- که شما می توانید آن را به عنوان تجزیه و جذب بافت استخوانی توسط بدن در نظر بگیرید که منجر به انتقال کلسیم از بافت استخوانی به جریان خون شما می شود. در صورتی که سابقه تحلیل در رابطه با دندان های خود را دارید، ممکن است مینی ایمپلنت های دندانی انتخاب بهتری باشند.

جایگذاری مینی ایمپلنت های دندانی آسان تر نیز است، زیرا احتمال قرار گیری دندان های جدید شما خیلی نزدیک به عصب یا سینوس کمتر خواهد بود، زیرا روی هم رفته کوچک تر هستند.

قطر کوچکتر همچنین به این معنا است که اگر مشکلی برای آنها رخ دهد، احتمالاً تعمیر یا ترمیم آنها کمتر دردناک است.

مینی ایمپلنت های دندانی در مقایسه با ایمپلنت های سنتی

دلایل زیادی برای انتخاب مینی ایمپلنت های دندانی نسبت به ایمپلنت های سنتی وجود دارد.

به عنوان مثال، این فرایند نسبتاً سریع است و شما حتی می توانید در همان روز دریافت ایمپلنت از دندان های جدید خود استفاده کنید. دندانپزشک معمولاً می تواند مینی ایمپلنت های دندانی جدید شما را در یک جلسه و تنها با استفاده از بی حسی موضعی و بدون استفاده از بخیه نصب کند، در حالی که ایمپلنت های سنتی به قرار ملاقات های بیشتر و جراحی های تهاجمی بیشتری نیاز دارند. از سوی دیگر، زمانی که ایمپلنت های دندانی استاندارد را دریافت می کنید، این فرایند چندین ماه طول می کشد و معمولاً به چندین بار مراجعه نیاز دارد.

بسته به نوع ایمپلنت دندانی که نیاز دارید، ممکن است به قرار ملاقات های اضافی برای پیوند استخوان نیز نیاز داشته باشید. یا اگر توده استخوانی موجود در فک شما برای ایمپلنت های معمولی کافی نباشد، ممکن است مینی ایمپلنت های دندانی هنوز یک گزینه برای شما باشند.

معمولاً خطرات عوارض ناشی از مینی ایمپلنت های دندانی در مقایسه با ایمپلنت های سنتی کمتر است، و مینی ایمپلنت ها معمولاً بلافاصله پس از قرار گرفتن می توانند از ترمیم های دندانی شما حمایت کنند.

توجه داشته باشید که اگر سابقه دندان قروچه دارید یا اگر استخوان عمودی کافی در فک خود ندارید، ممکن است گزینه مناسبی برای دریافت مینی پروتزها نباشید. برای اولی، دندان قروچه ممکن است مینی ایمپلنت های دندانی را زودتر از موعد فرسوده کند و در مورد دومی ممکن است در نصب خود ایمپلنت ها مشکلی وجود داشته باشد. همچنین برای تثبیت پروتزهای دندانی مصنوعی، ممکن است بیشتر از روش های سنتی تر به ایمپلنت های مینی دندان نیاز داشته باشید. همچنین، مینی ایمپلنت های دندانی اغلب برای دندان های فک بالا یا دندان های مولر توصیه نمی شوند، زیرا این ایمپلنت ها بیشترین کار را هنگام جویدن برای شما انجام می دهند.

گفته می شود، اگر گزینه مناسبی برای ایمپلنت های دندانی معمولی یا سنتی نباشید، قطعاً همچنان ممکن است بتوانید ایمپلنت های دندانی کوچک را دریافت کنید- با دندانپزشک خود صحبت کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر یک قرار ملاقات بگذارید.

اگر به شما گفته شده است که جراحی گسترده تر و تروماتیکی که برای ایمپلنت های دندانی سنتی لازم است به دلیل خطرات جراحی یا عوامل زمینه ای مانند تراکم استخوان یا دیابت برای شما امکان پذیر نیست، مینی ایمپلنت های دندانی ممکن است همچنان یک گزینه باشند.

هزینه مینی دندانپزشکی

اگر دندان یا دندانی را به دلیل پوسیدگی، آسیب یا حادثه از دست داده اید، مینی ایمپلنت های دندانی می توانند یک راه حل طولانی مدت باشند.

همچنین می توانند مقرون به صرفه تر از ایمپلنت های سنتی باشند، زیرا معمولاً فقط به یک بار مراجعه نیاز دارند، و در همان روز می توانید استفاده عادی از دندان های خود را از سر بگیرید.

همچنین مهم است بدانید که اکثر بیماران بعد از این فرایند در عرض بیست و چهار تا چهل و هشت ساعت بهبود می یابند، بنابراین می توانید به سر کار بازگردید و در غیر این صورت، فعالیت های عادی خود را خیلی سریع و با کمترین زمان مرخصی از سر بگیرید، زیرا فرآیند کاشت مینی ایمپلنت دندانی نسبت به فرآیند کاشت ایمپلنت های دندانی سنتی بسیار کمتر تهاجم تر و کمتر آسیب زا است.

به هر حال، زمانی که ایمپلنت های دندانی سنتی را دریافت می کنید، ممکن است بین سه تا شش ماه طول بکشد تا فک و دهان شما بهبود یابند، زیرا لثه ها بریده می شوند تا استخوان فک نمایان شود و حفره هایی درون فک ایجاد شوند تا امکان قرار دادن و پیچ کردن ایمپلنت دندانی فراهم شود.

استخوان با ایمپلنت جوش می خورد و با گذشت زمان رشد می کند، که به این معنا است که ممکن است لازم باشد مدت زیادی صبر کنید تا با دندان یا دندان های جدید خود احساس راحتی پیدا کنید.

از آنجا که مینی ایمپلنت های دندانی متفاوت عمل می کنند و می توان آنها را با استفاده از تکنیک های میکروجراحی مدرن تر نصب کرد، تقریباً به دوره بهبودی چندان طولانی نیاز ندارند.

در مقایسه با ایمپلنت های دندانی سنتی، قطر مینی ایمپلنت ها کوچک تر است، بنابراین استخوان بسیار کمی باید برداشته شود، بنابراین کل این فرایند کمتر تهاجمی است، درد کمتری دارد و به زمان بهبودی بسیار کمتری نیاز دارد.

قسمت کوچک پایینی رزوه تیتانیومی جایگزین قسمت ریشه مینی ایمپلنت از ابتدا به داخل استخوان فک محکم پیچ می شود و به اندازه کافی پایدار خواهد بود تا بتوانید بدون مشکل گاز بزنید، بجوید و بدون هیچ مشکلی غذا بخورید.

همچنین، در صورت دریافت مینی ایمپلنت های دندانی، به پیوندهای استخوان پر هزینه و دردناک نیازی نخواهید داشت که هزینه کلی پروتزهای مصنوعی مینی ایمپلنت، مینی ایمپلنت های دندانی و همچنین زمان بهبودی را کاهش می دهد. آنها به مقداری استخوان عمودی فک نیاز دارند، زیرا پیچ ها نسبتاً بلند هستند، اما نه به اندازه ایمپلنت های دندانی سنتی.

مینی ایمپلنت های دندانی معمولاً بین نصف تا یک چهارم ایمپلنت های دندانی سنتی هزینه دارند، اما البته هزینه واقعی به نیازها و مسائل دندانی شما بستگی دارد.

مینی ایمپلنت دندانی

مینی ایمپلنت دندانی

فرایند دریافت مینی ایمپلنت های دندانی

هنگامی که به فکر دریافت مینی ایمپلنت های دندانی هستید، باید این فرایند را درک کنید.

هم برای ایمپلنت های دندانی سنتی و هم برای مینی ایمپلنت های دندانی، به خاطر داشته باشید که هیچ یک از این نوع ایمپلنت های دندانی شامل چسباندن دندان در ابتدا نمی شوند.

پست تیتانیومی که دندان را به استخوان فک شما متصل می کند، زیر لثه ها قرار داده می شود و روی استخوان فک محکم می شود، سپس مینی ایمپلنت دندانی از طریق یک مفصل گوی و سوکت متصل می شود.

برعکس، ایمپلنت های دندانی سنتی به قطعه فلزی دومی به نام اباتمنت نیاز دارند که پس از قرار گرفتن و محکم شدن پایه فلزی اصلی، در خط لثه محکم می شود.

مینی ایمپلنت های دندانی زمانی توصیه می شوند که تحلیل صورت گرفته باشد یا توده استخوانی در استخوان فک به اندازه کافی متراکم نباشد که بتواند از ایمپلنت سنتی حمایت کند.

مینی ایمپلنت های دندانی همچنین برای یک راه حل سریع یا حتی موقت خوب هستند زیرا فرآیند نصب آنها در مقایسه با ایمپلنت های دندانی سنتی نسبتاً سریع و بدون درد است.

دندانپزشک شما قبل از انجام این فرایند برای نصب مینی ایمپلنت های دندانی، عکس رادیوگرافی با اشعه ایکس دقیق می گیرد. آنها هنگامی که مکان مناسب را تعیین می کنند، از یک دریل دندانپزشکی برای ایجاد یک حفره کوچک در ناحیه لثه استفاده می کنند و سپس مینی ایمپلنت دندانی جدید شما را از طریق حفره وارد می کنند و آن را با ابزارهای مخصوص در جای خود محکم می کنند. در ابتدا ایمپلنت دندانی شما از بالای لثه بیرون زده اما دندانپزشک شما آن را تغییر خواهد داد. سپس دندان جدید شما با استفاده از حلقه های O شکل روی پست تیتانیومی نصب خواهد شد که امکان نصب محکم آن در جای خود را فراهم می کند. در روزهای نخست پس از انجام فرایند کاشت مینی ایمپلنت های دندانی، باید از خوردن غذاهای خیلی سفت یا چسبناک اجتناب کنید- این زمانی است که می خواهید به سراغ چیزهای نرمی مانند بستنی، پوره سیب زمینی، سوپ ها و اسموتی ها بروید.

با این حال، در مقایسه با فرآیند کاشت ایمپنت های دندانی معمولی باید نسبتاً کمترین درد را داشته باشید و ظرف مدت یک یا دو روز آماده از سرگیری فعالیت های عادی خواهید باشید.

اگر درد یا ناراحتی قابل توجهی را تجربه کردید که بیشتر از چند روز طول کشید، با دندانپزشک خود تماس بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که مینی ایمپلنت دندانی جدید شما هیچ مشکلی ندارد.

مراقبت از مینی ایمپلنت های دندانی

همانند دندان های طبیعی می توان از مینی ایمپلنت های دندانی مراقبت کرد.

شما باید هر روز مسواک بزنید و نخ دندان بکشید و اگر لثه های شما بعد از عمل حساس تر هستند، از یک مسواک نرم با فرچه های نرم استفاده کنید.

آنها طبیعی به نظر می رسند و مانند دندان هایی که با آنها متولد شده اید با دوام هستند، بنابراین نیازی به انجام کار متفاوتی نیست.

برای حفظ سلامت مینی ایمپلنت های دندانی و بقیه دندان های خود، همیشه باید معاینات و پاکسازی های منظم دندانی را انجام دهید.

مینی ایمپلنت های دندانی پس از نصب می توانند احساس و ظاهری مانند بقیه دندان های طبیعی شما داشته باشند، بنابراین می توانید دندان هایی با عملکرد طبیعی داشته باشید همانطور که قبل از آسیب یا از دست دادن دندان داشته اید.

توجه داشته باشید که برای تمیز کردن آن باید به برداشتن دندان مصنوعی نیز عادت کنید؛ که باید یک روند ملایم باشد. می توانید دندان را بردارید و تمام ناحیه ایمپلنت اطراف را با یک سواب پنبه ای نرم و خمیر دندان تمیز کنید، و سپس از یک مسواک دندان مصنوعی برای تمیز کردن فضای خالی استفاده کنید، و پس از آن از دهانشویه استفاده کنید. دندانپزشک شما می تواند بهترین محصولات را برای استفاده و فرآیند تمیز کردن دقیق توصیه کند.

این یک مرحله دیگر به روتین روزانه بهداشت دهان و دندان شما اضافه می کند، اما به سرعت به آن عادت خواهید کرد- و نتیجه داشتن یک لبخند زیبا قطعاً ارزش این تلاش کردن را دارد.

مینی ایمپلنت دندانی

مینی ایمپلنت دندانی

ماندگاری مینی ایمپلنت های دندانی چقدر است؟

مینی ایمپلنت های دندانی با مراقبت مناسب می توانند راه حلی طولانی مدت و با دوام باشند.

اگر دندان های طبیعی خود را از دست داده اید، می توانیم لبخند و اعتماد به نفس شما را احیاء کنیم، بدون اینکه تأثیر قابل توجهی روی روتین روزمره شما داشته باشد.

گرچه مینی ایمپلنت های دندانی به اندازه ایمپلنت های سنتی، یک گزینه نبوده اند (بنابراین ما تحقیقات زیادی در دسترس نداریم)، اما ​​با مراقبت صحیح و معاینات منظم توسط دندانپزشک شما می توانند سال ها دوام داشته باشند.

البته باید توجه داشته باشید که هر دهان و فرد متفاوت است، بنابراین سلامت و اثر بخشی مینی ایمپلنت های دندانی شما متفاوت خواهد بود. اما تمیز کردن منظم دندان ها و مسواک زدن و نخ دندان کشیدن روزانه کمک زیادی به حفظ سلامت دندان های جدید شما خواهند کرد.

بیماری های استخوانی مانند پوکی استخوان، استعمال دخانیات، عدم انجام مراقبت های دندانی، و سوء مصرف الکل یا سایر مواد می تواند طول عمر و وضعیت ایمپلنت های دندانی شما را تحت تأثیر قرار دهد.

اگر از روی عادت سیگار می کشید، هنوز هم ممکن است بتوانید ایمپلنت دندانی را دریافت کنید، اما مطمئناً سیگار بر سلامت عمومی شما و همچنین سلامت پریودنتال شما تأثیر می گذارد و ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی برای مینی ایمپلنت های دندانی شما شود- بعلاوه شکست ایمپلنت دندان می تواند بسیار دردناک باشد و ممکن است بعید به نظر برسد که بتوانید فرایند مشابهی را در آینده با موفقیت انجام دهید.

مینی ایمپلنت های دندانی می توانند چندین سال دوام بیاورند!

در حالی که ممکن است خوانده باشید که ایمپلنت های دندان سنتی بیشتر از مینی ایمپلنت ها دوام می آورند، اما مینی ایمپلنت های دندانی با مراقبت صحیح می توانند سال ها دوام بیاورند- و در بسیاری از موارد، بر اساس اندازه دندان ها و فضای موجود در دهان شما، ساختار استخوانی فک شما، میزان توده استخوانی که دارید، و هر گونه نگرانی دیگر برای سلامتی، ممکن است بهترین تصمیم باشند.

اگر قبلاً از دندان مصنوعی استفاده می کرده اید، مینی ایمپلنت های دندانی می توانند گزینه ای عالی، و افزایش دهنده اعتماد به نفس شما باشند، زیرا دندان های جدید شما به طور دائم به فک شما چسبانده خواهند شد.

نیاز نیست نگران بیرون آمدن یا لق شدن دندان های خود در مواقع نامناسب باشید، مانند زمانی که در رستوران یا به طور کلی در حال غذا خوردن هستید.

آنها بهتر از دیگر انواع جایگزین دندان می توانند به حفظ سلامت دهان شما- از جمله سلامت لثه های شما- کمک کنند.

به طور کلی، مشکلات مربوط به مینی ایمپلنت های دندانی نتیجه نصب نامناسب هستند- نه خود ایمپلنت ها.

عناصری مانند الگوی بایت یا اکلوژن منحصر به فرد شما، توزیع بار و نیروهای جانبی همگی روی استحکام و دوام ایمپلنت شما تأثیر می گذارند- اما یک پزشک با تجربه می داند که چگونه به این موارد بپردازد و مینی ایمپلنت های دندانی شما را به گونه ای نصب کند که به راحتی برای مدت طولانی دوام بیاورند.

آیا به منظور ترمیم و بهبود دندان های آسیب دیده خود، مینی ایمپلنت های دندانی یا سایر کارهای دندانپزشکی را در نظر دارید؟

با دندانپزشک خود تماس بگیرید و پرسش های خود را مطرح کنید، شاید شما گزینه مناسبی برای دریافت آنها باشید.

0/5 ( 0 نظر )
0/5 ( 0 نظر )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو آنلاین نوبت
فارسی
اگر نیاز به عکس رادیوگرافی دهان و دندان دارید کلیک کنید:اطلاعات بیشتر