آیا زغال فعال به سفید کردن دندان ها کمک کند؟
17 خرداد ماه 1401
کاربرد راهنمای جراحی در کاشت ایمپلنت های دندانی
14 تیر ماه 1401

اگر شما نیز در حال بررسی ایمپلنت های دندانی هستید، پس باید نگاه دقیق تری به فرایندهای استفاده شده برای انجام این درمان داشته باشید. اکثر متخصصان کاشت ایمپلنت های دندان از تکنیک های جدید برای دستیابی به بهترین نتایج استفاده می کنند. یکی از این تکنیک ها به تازگی وارد عرصه کاشت ایمپلنت های دندانی شده است، جراحی میکروسکوپی است که باعث می شود جراحی آسان تر و زمان بهبودی سریع تر شود. جراحی میکروسکوپی یا میکروسرجری شامل فرایندهای جراحی با دقت بالا است، که گاهی با کمک ابزارهای بزرگنمایی بصری انجام می شود. در جهان تعداد اندکی از دندانپزشکان امکانات کاشت ایمپلنت های دندانی با میکروسکوپ را دارند. هدف اصلی جایگذاری راحت ایمپلنت دندانی بدون تأثیر تروماتیک برش های بزرگ است. در این روش، دندانپزشک از قدرت میکروسکوپ جراحی خود برای بزرگنمایی منطقه استفاده می کند در حالی که نیاز به باز کردن مناطق بزرگتر برای مدت طولانی در طول عمل را به حداقل می رساند.

کاربردهای میکروسرجری

در کاشت ایمپلنت و پریودنتیک، از جراحی میکروسکوپی یا میکروسرجری در بازسازی هدایت شده استخوان استفاده می شود، جایی که نتیجه تقویت استخوان به طور مستقیم به بهبودی کامل تحت محافظت از بخیه ها بستگی دارد.

انتقال طبیعی و یکپارچه از یک لثه طبیعی به جایی که تحت جراحی قرار گرفته است، فقط از طریق میکروسرجری قابل دستیابی است، که زخم های زیبایی، بویژه در مناطق قابل مشاهده را کاهش می دهد و بیشتر اوقات آنها را حذف می کند.

میکروسرجری به دندانپزشک امکان می دهد فرایندهای بسیار دقیقی را با استفاده از ابزارهای کوچک تر و مواد بخیه ظریف تر انجام دهد. همه ابزارها ریز هستند: تیغ، فورسپس، قیچی، الواتور، سوزن، بخیه ها ، تا اطمینان حاصل شود که برش ها به صورت دقیق و با حداقل میزان آسیب به بافت اطراف ایجاد می شوند.

جراحی میکروسکوپی یا میکروسرجری ایمپلنت

جراحی میکروسکوپی یا میکروسرجری ایمپلنت

فناوری پیشرفته

این روش قرار دادن ایمپلنت ها، با استفاده از ریز ابزارها، و تحت یک میکروسکوپ بسیار تخصصی و قدرتمند انجام می شود. در نتیجه ، دندانپزشک در مقایسه با برش های بزرگتر و دردناک تر عمل جراحی سنتی کاشت ایمپلنت های دندانی، قادر است برش های کوچکتری ایجاد کند که نیازی به بخیه ندارند، در نتیجه درد کمتر و دوره بهبودی کوتاه تر خواهد بود.

مزایای کاشت ایمپلنت دندان با میکروسکوپ

میکروسکوپ جراحی به دندانپزشک اجازه می دهد بدون ایجاد برش های بزرگ و تروما به بافت حساس، عضلات و اعصاب، و دقت در زدن بخیه ها، جراحی را انجام دهد. در نتیجه، فرایند کاشت ایمپلنت دندان با میکروسکوپ راحت تر خواهد بود و با کنترل روی عوامل اساسی در روند بهبود، زمان بهبودی سریع تر خواهد بود و التهاب بافت در کمترین میزان خود خواهد بود. کاهش تروما باعث کاهش ناراحتی و تورم بیمار خواهد شد. علاوه بر این، با استفاده از میکروسکوپ برای کاشت ایمپلنت های دندانی، قرارگیری و تراز هر ایمپلنت به صورت بسیار دقیق انجام خواهد شد.

علاوه بر این، از آنجا که دندانپزشک فقط با ریز- ابزارها برش های کوچکی ایجاد می کند، بعد از جراحی، بافت لثه اطراف، طبیعی به نظر خواهند رسید. از همه مهم تر، این بعلاوه موفقیت جراحی در دراز مدت را تضمین می کند.

تکنیک لبخند: اصول کاشت ایمپلنت دندانی با میکروسکوپ

تکنیک لبخند یا روش ساده شده کاشت ایمپلنت با میکروسرجری، یک درمان پیشرفته ایمپلنت است که  گام بعدی در تکامل ایمپلنت های دندان است. البته این تنها با استفاده از روش های پیشرفته میکروسکوپی ایمپلنت های دندانی قابل دستیابی است.

جراحی میکروسکوپی یا میکروسرجری ایمپلنت

جراحی میکروسکوپی یا میکروسرجری ایمپلنت

طراحی دقیق

با این حال، قبل از عمل جراحی اصلی، همه چیز با استفاده از یک مدل رایانه ای 3 بعدی از دهان بیمار (یعنی فک، دندان ها، عروق خونی، بایت) طراحی می شود. با استفاده از این مدل، تصویر می تواند بزرگ شود و ایمپلنت در بهترین جای ممکن قرار می گیرد تا از بدست آمدن بهترین نتیجه در دراز مدت اطمینان حاصل شود. پس از آن، از یک چاپگر 3 بعدی برای ساخت یک راهنما (نگهدارنده) استفاده می شود که دندانپزشک را هنگام قرار دادن ایمپلنت هدایت می کند. این راهنما برای هر بیمار توسط خود دندانپزشک به صورت سفارشی ساخته می شود تا در دستیابی به بیشترین دقت به او کمک کند.

اهمیت دقت کاشت ایمپلنت

دقت این تکنیک میکروسکوپی کاشت ایمپلنت دندانی تضمین می کند که شما از هرگونه مشکل مربوط به پری- ایمپلنتایتیس (عفونت اطراف ایمپلنت) اجتناب خواهید کرد، عارضه شایعی که بیمارانی را تحت تأثیر قرار می دهد که کاشت ایمپلنت های دندانی را انجام می دهند. این وضعیت منجر به تحلیل استخوان در اطراف ایمپلنت می شود که عمدتاً به این دلیل اتفاق می افتد که جایگذاری ایمپلنت به درستی طراحی نشده است.

از سوی دیگر، دندانپزشک عوامل مرتبط با وضعیت خاص شما، شامل تجزیه و تحلیل ساختارهای اطراف ایمپلنت (استخوان و لثه)، را با دقت ارزیابی می کند. برای جلوگیری از بروز عوارض آینده، در صورت نیاز، ممکن است این ساختارهای اطراف درمان شوند. این گام ها برای ایجاد محیطی برای موفقیت لازم هستند، و تا حد زیادی خطر بروز پری- ایمپلنتایتیس را محدود می کند.

این روش پیچیده کاشت ایمپلنت های دندانی، بویژه باعث افزایش دقت، کاهش تروما به بافت ها، کاهش زمان بهبود و ارتقاء نتایج زیبایی می شود. جراحی میکروسکوپی بسیار مهم است، زیرا به شکل گیری عروق ریز که برای بهبودی از نظر زیبایی ضروری هستند، آسیب نمی رساند، چیزی که جراحی سنتی در آن محدودیت هایی دارد. از همه مهم تر، با جراحی میکروسکوپی، شانس خود برای داشتن یک ایمپلنت موفق که یک عمر برای شما دوام خواهد داشت را به میزان قابل توجهی افزایش خواهید داد.

تنها نقاط ضعف جراحی با میکروسکوپ این است که وقت گیر است و قیمت بالاتری دارد و به صلاحیت های متعددی نیاز دارد.

0/5 ( 0 نظر )
0/5 ( 0 نظر )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو آنلاین نوبت
فارسی
اگر نیاز به عکس رادیوگرافی دهان و دندان دارید کلیک کنید:اطلاعات بیشتر