آیا خونریزی لثه ها حین مسواک زدن عادی است؟
15 شهریور ماه 1400
نکاتی که برای انتخاب مسواک باید بدانید!
4 مهر ماه 1400

آیا تاکنون برای شما پیش آمده است که مدتی را جلوی قفسه فروشگاه مملو از انواع خمیر دندان های رنگارنگ سپری کنید و برای انتخاب بهترین گزینه مناسب برای خود سردرگم بمانید؟

اگر اینطور است نگران نباشید. این کاملاً عادی است.

پیدا کردن خمیر دندان درست و مناسب می تواند بسیار گیج کننده باشد. ما در این مقاله می خواهیم اطلاعات دقیق و کاملی در مورد چگونگی انتخاب بهترین خمیر دندان در اختیار شما قرار دهیم.

نخست اینکه، انتخاب بهترین خمیر دندان به این معناست که بدانید چه چیزی برای خانواده ما بهترین گزینه است.

آیا شما دندان های حساس دارید؟

آیا قصد دارید دندان های خود را سفید کنید؟

آیا نیاز به محافظت در برابر جرم و تارتار دارید؟

آیا بیماری لثه یا ژنژیویت دارید؟

آیا به دنبال خمیر دندانی بی خطر و در عین حال خوش طعم برای کودکان هستید؟

اینها همگی پرسش های معقولی هستند که هنگام روبرو شدن با قفسه های خمیر دندان ها باید از خود بپرسید.

در اینجا فهرستی از نکات را در اختیار شما قرار می دهیم که دفعه بعد که به فروشگاه مراجعه می کنید باید آنها را بررسی کنید:

  • برچسب روی محصول را چک کنید.
  • مطمئن شوید خمیر دندان حاوی فلوراید است.
  • بررسی کنید محصول دارای تأییدیه وزارت بهداشت یا سازمان غذا و دارو، یا انجمن دندانپزشکان باشد.
  • به دنبال مواد دارای خاصیت سایندگی باشید.
  • بهترین برند را برای خود انتخاب کنید.

با وجود تعداد زیادی از گزینه های موجود در بازار، انتخاب بهترین خمیر دندان می تواند شما را مبهوت و گیج کند، به همین دلیل از این راهنمای مفید برای انتخاب بی خطرترین و مؤثرترین گزینه استفاده کنید.

فلوراید چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

از آنجا که انتخاب خمیر دندان درست و مناسب به نیازهای فرد بستگی دارد، لازم است قبل از بررسی برچسب بدانید چه چیزی می خواهید. از دندانپزشک خود بخواهید برای شناسایی نیازهایتان به شما کمک کند.

یکی از موادی که هر کسی به آن نیاز دارد فلوراید است. این ماده معدنی که به صورت طبیعی در زمین یافت می شود با حفره های دندانی مبارزه می کند و از لایه بیرونی (مینای) دندان های شما محافظت می کند.

بر اساس انجمن دندانپزشکان آمریکا فلوراید به دندان ها استحکام می بخشد تا به پیشگیری از پوسیدگی دندان ها و معدنی سازی مجدد مینای دندان ها در مراحل اولیه پوسیدگی دندان کمک کند. باور کنید یا خیر، دندان های کودک قبل از آنکه لثه را بشکافند و رشد کنند، فلوراید از طریق غذا و آب وارد می شوند و لایه محافظ دندان های آنها را تشکیل می دهد. با افزایش سن، ما با خمیر دندان های حاوی فلوراید مسواک می زنیم تا دندان های ضعیف خود را تقویت کنیم و از بروز مشکلات ناخواسته دندانی پیشگیری کنیم.

برخی از خمیر دندان های ارگانیک، تمام طبیعی از استفاده فلوراید پرهیز می کنند، مدعی هستند که مقدار زیاد فلوراید می توانند برای بدن مضر باشند. مطالعات متعددی هستند که مدعی هستند دوز فلوراید مورد تأیید انجمن دندانپزشکان آمریکا برای حداکثر سلامت دندانی ضروری می باشد.

انتخاب خمیر دندان مناسب

انتخاب خمیر دندان مناسب

برای دندان های یا لثه های حساس چه خمیر دندانی مناسب است؟

هنگام جستجو برای خمیر دندانی که مانع اثر سوزن سوزن می شود، به دنبال ترکیبات نیترات پتاسیم یا کلرید استرانسیوم باشید. دوز پنج درصد نیترات پتاسیم یا کلرید استرانسیوم در خمیر دندان به مسدود شدن مسیرهای عصبی در سراسر دندان کمک می کند. این اعصاب داخل دندان ها باعث ایجاد درد فلج کننده در هنگام برخورد آب سرد یا گرم به دندان ها می شوند.

دندان های حساس می توانند ما را از تمایل به دو مرتبه توصیه شده مسواک زدن در روز دلسرد کنند. یافتن خمیر دندانی که باعث می شود این فرایند لذت بخش تر شود می تواند سلامت دندان های شما را حفظ کند.

دندان های حساس اصلاً با مزه نیستند، اما لثه های حیای می توانند اشک شما را درآورند. و هیچ کس نمی خواهد هنگام تمیز کردن دندان های سفید و درخشان خود درد بکشد. مبارزه با بیماری لثه با کمک راهکارهای خانگی راهی ساده و راحت برای پیشگیری و مدیریت عوارض جانبی است.

ما استفاده از جوش شیرین را توصیه می کنیم.

بله درست متوج شدید، جوش شیرین. از سال 1911 تاکنون، دندانپزشکان استفاده از جوش شیرین را برای کاهش پلاک های دندانی و کمک به پیشگیری از بیماری لثه پیشنهاد می دهند. بعلاوه، داشتن لثه های سالم به کاهش حساسیت کمک می کند. بنابراین، اگر اگر برای رفتن و خریدن خمیر دندان جدید وقت ندارید، به آشپزخانه بروید و نصف قاشق چایخوری از آن را به یک فنجان آب اضافه کنید، مسواک خود را داخل آن فرو ببرید و مسواک بزنید.

اگر به دنبال خمیر دندان مناسب هستید، به خاطر داشته باشید که برچسب روی محصول را چک کنید و در خمیر دندانی که انتخاب می کنید نیترات پتاسیم، کلرید استرانتیوم، یا جوش شیرین پیدا کنید. و وقتی استفاده از خمیر دندانی را شروع می کنید که برای دندان های حساس طراحی شده اند، پس از مسواک زدن از شستشوی دهان خودداری کنید و خمیر دندان اضافی را تنها تف کنید. بهتر است اجازه دهید یک لایه از آن روی دندان ها باقی بماند، و محافظی برای دندان ها و لثه های حساس ایجاد شود.

علاوه بر این، در اینجا به بیان برخی نکات اضافی برای پیشگیری از بروز حساسیت لثه ها و درمان آن می پردازیم:

  • دو مرتبه در روز مسواک بزنید و حداقل روزی یک مرتبه نخ دندان بکشید.
  • از دهانشویه های ضد عفونی کننده استفاده کنید.
  • به اندازه کافی ویتامین C مصرف کنید.
  • آب بیشتری بنوشید.
  • سیگار کشیدن را ترک کنید.
  • روی استرس خود کنترل داشته باشید.
  • از داروهای بدون نسخه استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد راهکارهای قابل استطاعت دندانی که خودتان می توانید انجام دهید، با دندانپزشک خود تماس بگیرید تا ببینید چه گزینه های دیگری دارید.

انتخاب خمیر دندان مناسب

انتخاب خمیر دندان مناسب

چگونه با خمیر دندان می توان دندان ها را سفید کرد؟

پدربزرگ و مادربزرگ ها یک راز دارند- “عزیزم کمی جوش شیرین به خمیر دندانت اضافه کن!” ما سال ها این را شنیده ایم! حدس می زنید چه اتفاقی افتاده باشد؟ این گفته واقعیت دارد.

پیدا کردن یک خمیر دندان حاوی جوش شیرین به سفید کردن دندان ها کمک می کند.جوش شیرین به عنوان یک ماده ساینده عمل می کند که با لکه ها پیوند می خورد و با پلاک ها مبارزه می کنند، دندان های شما را سفید و سالم می کنند.

یک نکته که دندانپزشکان توصیه می کنند این است که هنگام استفاده از جوش شیرین از محکم مسواک زدن دندان ها اجتناب کنید. فشار یا نیرویی که اعمال می کنید، نتایج را تسریع نخواهد بخشید. در عوض، با استفاده منظم از جوش شیرین، و با دو مرتبه مسواک زدن در طول روز، پول زیادی برای خود و خانواده تان پس انداز کنید.

خمیر دندان هایی نیز برای افراد سیگاری وجود دارند که برای مبارزه با لکه هایی طراحی شده اند که در نتیجه سیگار کشیدن بوجود می آیند. آنها در مقایسه با خمیر دندان های معمولی حاوی مواد ساینده قوی تری هستند.

ادعاهایی که در مورد سفید کردن دندان ها وجود دارد:

علیرغم ادعای بازاریابی ها، اکثر خمیر دندان های معمولی موجب سفید شدن دندان های شما نخواهند شد.

هنگام چک کردن برچسب، شما می توانید به دنبال کلسیم پراکسید و کاربامید پراکسید نیز باشید (احتیاط: اگر لثه ها و دندان های حساسی دارید، در مورد این محصولات با احتیاط تصمیم بگیرید). این ماده های شیمیایی ساینده با لکه های روی دندان ها پیوند می خورند و کمک می کنند وقتی مسواک می زنید آنها از روی دندان ها کنده شوند.

دفعه بعدی که به فروشگاه مراجعه می کنید، خمیر دندان دارای تأییدیه انجمن دندانپزشکان انتخاب کنید که حاوی مواد ساینده (یا جوش شیرین) باشد که با این لکه های چای و قهوه مبارزه کند.

انتخاب خمیر دندان مناسب

انتخاب خمیر دندان مناسب

برای انتخاب خمیر دندان از چه چیزهایی باید اجتناب کرد؟

برچسب تأییدیه انجمن دندانپزشکان این اطمینان را بوجود می آورد که خمیر دندان بی خطر و مؤثر است. اما هنوز هم موادی وجود دارند که شما باید برای داشتن دهانی سالم از آنها اجتناب کنید.

در خمیر دندان های کنترل کننده تارتار مراقب تریکلوزان باشید، آنتی بیوتیکی که باکتری های داخل دهان را از بین می برد، که برای آغاز روند تجزیه غذا نیاز است. برچسب محصول را چک کنید و از مصرف خمیر دندان های حاوی تری کلوزان بپرهیزید.

آیا خمیر دندان های گیاهی واقعیت دارند؟

اگر علاقه ای به مواد شیمیایی موجود در خیمر دندان ها ندارید، می توانید به دنبال گزینه های طبیعی تر باشید. آنها بیشتر برای افرادی خوب هستند که به افزودنی ها بیشتر حساس هستند زیرا آنها حاوی مقدار زیادی مواد شیمیایی فعال نیستند که در خمیر دندان های معمولی یافت می شوند. خمیر دندان های گیاهی تنها حاوی مواد طبیعی هستند. اگر می خواهید آنها را انتخاب کنید، مطمئن شوید نمونه ای را بردارید که حاوی مقداری فلوراید نیز باشد زیرا اگر فاقد فلوراید باشد، به طور مؤثر از دندان ها در برابر پوسیدگی دندان محافظت نخواهد کرد.

آیا خمیر دندانی برای رهایی از بوی بد دهان وجود دارد؟

خجالت نکشید. اگر بوی بد دهان شما ره دلیل بهداشت نامناسب دهانی است، شما می توانید مشکل خود را درمان کنید. برخی خمیر دندان ها می توانند کمک کنند، اما راهکارهای دیگری نیز وجود دارند که خودتان می توانید آنها را انجام دهید.

ابتدا، مطمئن شوید مراقب معده و دستگاه گوارش، خوردن غذاهای سالم، نوشیدن آب به مقدار کافی، و پرهیز از قندهای تصفیه شده برای مبارزه با عوامل بنیادی بروز بوی بد دهان هستید.

پلاک های انباشته شده روی دندان ها و باکتری های انباشته شده روی زبان منجر به بروز بوی بد ناخواسته می شود. یافتن خمیر دندان و دهانشویه هایی که به این پلاک ها و باکتری ها حمله کنند برای سلامت دهان ضروری است. علاوه بر این، مسواک زدن عقب دهان به زدودن باکتری هایی کمک می کند که موجب بروز بوی بد دهان می شوند.

پس از یافتن برچسب تأییدیه انجمن دندانپزشکان، به دنبال خمیر دندانی برای کنترل تارتار باشید. این نوع خمیر دندان ها به گونه ای طراحی شده اند که با تشکیل پلاک مبارزه کنند. دندانپزشکان برای رهایی از بوی بد دهان راهکارهای خانگی زیر را توصیه می کنند:

  • پس از هر وعده غذایی دندان های خود را مسواک بزنید.
  • حداقل روزی یک مرتبه نخ دندان بکشید.
  • زبان خود را نیز مسواک بزنید.
  • پروتزهای مصنوعی و ابزارهای دندانی خود را تمیز کنید.
  • از خشکی دهان بپرهیزید.
  • رژیم غذایی خود را تنظیم کنید.
  • مسواک خود را به طور منظم تعویض کنید.
  • به طور منظم برای چکاپ های دندانی برنامه ریزی کنید.

با دقت جستجو کنید تا خمیر دندان مناسبی پیدا کنید. قبل از رفتن به فروشگاه مطمئن شوید با دندانپزشک خود صحبت کرده اید و با نیازهای شخصی خود آشنا شده اید.

یافتن خمیر دندان مناسب بر اساس اصول تفاوت های شخصی می باشد. آنچه برای شما کار می کند ممکن است برای من کار نکند. وقتی بدانید چه چیزی نیاز دارید، می توانید با اعتماد به نفس بیشتری به فروشگاه مراجعه کنید و راحت تر خرید کنید.

  • برندی بردارید که قابل اعتماد و جذاب به نظر برسد.
  • برچسب را بررسی کنید.
  • تأییدیه انجمن دندانپزشکان را پیدا کنید.
  • از مواد مضر مانند تری کلوزان بپرهیزید.

انجام اقدام صحیح برای یافتن خمیر دندان مناسب می تواند به بهبود بهداشت و سلامت دهان و دندان های شما کمک کند، شما را به لبخند زدن ترغیب کند، و در نهایت به شما کمک می کند احساس بهتری در مورد خود داشته باشید.

کیست که پس از شستشوی دندان ها از نگاه کردن در آینه و دیدن لبخندی زیبا و تمیز لذت نبرد؟

0/5 ( 0 نظر )
0/5 ( 0 نظر )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو آنلاین نوبت
فارسی
اگر نیاز به عکس رادیوگرافی دهان و دندان دارید کلیک کنید:اطلاعات بیشتر