قبل از خواب یا بعد از بیدار شدن؟ بهترین زمان مسواک زدن
17 مرداد ماه 1403
نخ دندان کشیدن بعد از مسواک زدن یا قبل از آن؟
12 شهریور ماه 1403

دندان های ما یک فشارسنج واقعی برای سلامتی هستند! از دست دادن یک یا چند دندان یکی از علل بیماری های مختلف است. بنابراین، احیاء به موقع زیبایی و عملکرد سیستم دندانی مهم است. ایمپلنت های دندانی یک انتخاب عالی برای جایگزینی دندان های از دست رفته هستند و دندانپزشکانی که از لیزر استفاده می کنند انتخاب هوشمندانه ای برای قرار دادن ایمپلنت هستند. استفاده از لیزر در کاشت ایمپلنت های دندانی در درجه اول مراقبت از بیمار است، زیرا این فرایند به استفاده از چاقوی جراحی یا ایجاد برش روی لثه نیاز ندارد، و دوره بهبود بعد از جراحی سریع تر و آسان تر پیش خواهد رفت. علاوه بر این، کاشت ایمپلنت با لیزر در مقایسه با چاقوی جراحی و تیغ ها مزایای بالینی زیادی دارد – از جمله کنترل دقیق تر از سوی پزشک و راحتی بیشتر برای بیمار.

لیزر دندانپزشکی چیست؟

لیزرهای دندانپزشکی دستگاه های پزشکی هستند که از نور دقیق متمرکز برای درمان بافت استفاده می کنند. اصطلاح LASER مخفف عبارت Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation است. نور معمولی، مانند نور لامپ، دارای طول موج های زیادی است و در همه جهات پراکنده می شود، بنابراین کل اتاق روشن می شود. از سوی دیگر نور لیزر دارای طول موج خاصی است. قدرت در یک پرتو کوچک باریک مهار می شود و نوری با شدت بسیار بالا ایجاد می کند. لیزرها دقیق هستند و می توانند روی نواحی ریز تمرکز کنند و آنها را برای جراحی های بسیار دقیق دندان به جای مته یا تیغ جراحی به گزینه ای عالی تبدیل می کند.

لیزرها بی خطر هستند و در بسیاری از انواع فرایندهای پزشکی از جمله درمان تسکین درد TMJ، حذف لکه های ناشی از آفتاب، درمان سرماخوردگی، لیزیک چشم، سفید کردن دندان، برداشتن آب مروارید، تسکین زخم آفت، برداشتن تومور، جراحی پلاستیک، درمان بیماری لثه و بسیاری موارد دیگر فرایندهای جراحی استفاده می شوند.

 

لیزر دندانپزشکی چیست؟

لیزر دندانپزشکی چیست؟

لیزرها به طور مؤثر و با حداقل تهاجم عمل می کنند تا تجربه ملایم تر و راحت تری را برای بیماران فراهم کنند. برای مثال، پرتو لیزر WaterLaser iPlus توسط BIOLASE، با یک سیستم تحویل فیبر نوری متصل به یک قطعه دستی دندانپزشکی ناحیه مورد نظر را هدف قرار می دهد و سپس در قالب پالس های ثابت به ناحیه درمان تابانده می شود. صدای پالس در مقایسه با ارتعاش و صدای مته دندانپزشکی، برای گوش مانند موسیقی است.

لیزر جایگزینی مطمئن و ملایم برای ابزارهای سنتی دندانپزشکی است. آنها این امکان را برای جراحان دهان و دندانپزشکان فراهم می آورند تا کارهای پیچیده تری را انجام دهند، از دست دادن خون را کاهش دهند، ناراحتی بعد از جراحی را کاهش دهند، احتمال عفونت زخم را کاهش دهند و به بهبود بهتر زخم دست یابند تا بیماران سریع تر به لبخند زدن برگردند.

 

کاشت ایمپلنت دندانی با لیزر به چه معناست؟

همه افراد در مواجهه با نیاز به ترمیم دندان برای نخستین بار، پرسش های زیادی دارند که فقط دندانپزشک قادر به پاسخگویی به آنها خواهد بود. “کاشت ایمپلنت دندانی با لیزر” چیست؟ از هیچ چیز جدیدی نترسید! تیغ جراحی با لیزر جایگزین می شود که برای کاشت ایمپلنت دندانی درون استخوان استفاده می شود. جراحی با پرتو لیزر نوع جداگانه ای از کاشت ایمپلنت نیست، اما در مقایسه با روش سنتی مزایای خاص خود را دارد. فرایند دندانپزشکی نشان داده است که طول مدت مرحله جراحی تا حدود 30 تا 40 درصد کاهش یافته است، بافت های نرم آسیب نمی بینند و عبور از دوره بهبودی بسیار آسان تر است. پرتو لیزر تأثیر روی بر بدن ندارد، منع مصرف جداگانه ای ندارد.

مراحل عملی کاشت ایمپلنت دندانی با لیزر

ممکن است بپرسید ترمیم سیستم دندانی با استفاده از لیزر چگونه است؟

  • آمادگی برای جراحی. بیمار مجموعه ای از آزمایشات لازم را می گذراند، یک عکس رادیوگرافی پانورامیک از فک یا سی تی اسکن برای تشخیص دقیق تر می گیرد.
  • جراحی شامل استفاده از لیزر به جای تیغ جراحی است. ناحیه کوچکی بالای محلی که قرار است ایمپلنت دندانی کاشته شود توسط پرتویی مخاط را می سوزاند جدا می شود، بنابراین می توان از تبخیر رطوبت و عدم خونریزی اطمینان یافت. لیزر همچنین به آماده سازی بستر برای ساختار ایمپلنت کمک می کند. استفاده از لیزر در فرایندهای دندانپزشکی خاصیت ضد باکتریایی دارد، صدمات را کاهش می دهد و خطر عوارض را در دوره بعد از جراحی به صفر می رساند.
  • ایمپلنت داخل استخوان قرار داده می شود و سپس دندانپزشک یک بخیه در محل بریده شده ایجاد می کند.
  • دوره کاشت کامل ایمپلنت دندانی بسته به خواص و ویژگی های منحصر بفرد بدن، از سه تا شش ماه طول می کشد.
  • پس از ادغام و جوش خوردن کامل استخوان و ریشه مصنوعی (ایمپلنت)، لیزر دوم انجام می شود و سپس اباتمنت و روکش نصب می شوند.
مراحل عملی کاشت ایمپلنت دندانی با لیزر

مراحل عملی کاشت ایمپلنت دندانی با لیزر

کاشت ایمپلنت دندانی با لیزر: مزایای فرایند نوآورانه

  • حداقل خطر عفونت و عدم خونریزی لثه به دلیل “سوزانده شدن” بافت های نرم.
  • فرایندی راحت و بدون درد.
  • هیچ اثر منفی روی بدن ندارد.
  • مدت زمان این فرایند در مقایسه با روش سنتی 30 تا 40 درصد کاهش می یابد.
  • حداقل آسیب به بافت های نرم در اثر برخورد نقطه ای پرتو.
  • دوره بهبود آسان و سریع بعد از جراحی.
  • زیبایی شناسی بالا نتیجه نهایی و عدم وجود اسکار.

فقط پزشک معالج می تواند با جمع آوری و مطالعه دقیق تصویر بالینی برای هر مورد، مناسب ترین راه را برای ترمیم دندان توصیه کند. کاشت لیزر یک روش مدرن برای بازیابی زیبایی و عملکرد دندان است.

0/5 ( 0 نظر )
0/5 ( 0 نظر )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو آنلاین نوبت
فارسی
مشاوره دندانپزشکی
نیاز به مشاوره دندانپزشکی دارید؟
سوال خود را با ما مطرح کنید (لطفا قبل از ارسال پیام، تصویر رادیوگرافی تهیه کنید)
در اولین زمان ممکن پاسخگوی شما خواهیم بود
اگر نیاز به عکس رادیوگرافی دهان و دندان دارید کلیک کنید:اطلاعات بیشتر