پیت و فیشور سیلانت – بخش دوم
10 آبان ماه 1398
پولیپ دندان چیست؟
15 آذر ماه 1398

شاید این به نظر شما تعجب آور یا رویایی باشد، اما درست است، تنها در یک روز می توان کاشت ایمپلنت دندانی را کامل کرد!

شاید این پرسش به ذهنتان خطور کند که چطور چنین چیزی ممکن است و چه تفاوتی با ایمپلنت های سنتی دارند که روند کاشت آنها چندین هفته یا چند ماه به طول می انجامد.

مقایسه ایمپلنت های دندانی سنتی و ایمپلنت های یک روزه

کاملاً واضح است که “زمان” مهم ترین تفاوت بین ایمپلنت های دندانی یک روزه و ایمپلنت های دندانی سنتی است. دریافت ایمپلنت های سنتی نیاز به چندین مرتبه مراجعه به دندانپزشک دارد و دوره بهبود آن بیشتر طول می کشد، در حالی که کاشت ایمپلنت های دندانی فوری یا یک روزه تنها یک روز طول می کشد. بهبود کل دهان در روند دریافت ایمپلنت های سنتی مدت بیشتری طول می کشد و تکمیل درمان آن نیاز به چندین مرتبه مراجعه دارد، زیرا:

  • ممکن است لازم باشد پزشک های متعددی بیمار را ببینند و قبل از کاشت ایمپلنت چند ماه دوره بهبود نیاز باشد.
  • ممکن است فرایندهای جراحی دیگری مانند کشیدن دندان، پیوند استخوان، یا لیفت سینوس نیاز باشند. هر یک از این جراحی ها به یک دوره بهبود نیاز دارند. جراحی آخر کاشت ایمپلنت است که بهبود آن نیز نیاز به زمان دارد.
  • سپس فرایند قالب گیری و ثبت برای ساخت ترمیم نهایی انجام خواهد شد. این روکش نیز طی یک دوره یک یا چند هفته ای در لابراتوار ساخته می شود.
  • در نهایت، برای قرار گیری داخل دهان آماده است. کل فرایند شش تا هشت ماه، یا حتی یک سال زمان می برد تا تکمیل شود.

از سوی دیگر، ایمپلنت های دندانی یک روزه درست همان گونه ای هستند که از نام آنها بر می آید. کل فرایند کاشت آنها ظرف 24 ساعت انجام می شود. هیچ نیازی به صبر کردن برای بهبود بین گام های مختلف نیست، بنابراین نیاز نیست از هیچ پروتز مصنوعی موقتی استفاده شود. و در اکثر موارد، ایمپلنت های دندانی یک روزه حتی کم هزینه تر از دست دندان های کامل روی ایمپلنت های دندانی به روش سنتی هستند.

کاشت ایمپلنت فوری یک روزه چگونه انجام می شود؟

 

مقایسه ایمپلنت دندانی فوری با ایمپلنت سنتی

مقایسه ایمپلنت دندانی فوری با ایمپلنت سنتی

 

مشاوره

در مرحله نخست لازم است با تیم درمان ملاقات داشته باشید تا پزشک و دستیاران او کاملاً با نیازهای شما آشنا شوند. در این مرحله تصویر سه بعدی از فک و صورت گرفته می شود. علاوه بر این، اسکن دیجیتالی دهان تهیه می شود.

طرح درمان

از آنجاست که جراح می تواند روند درمان را طراحی کند. طرح درمان می تواند شامل نیاز به فرایندهای لیفت سینوس یا تقویت استخوان باشد. وقتی همه چیز آماده شد، وارد مرحله جراحی می شوید.

فرایند جراحی

در این مرحله ابتدا برای راحتی بیشتر شما، دهانتان بی حس می شود. همه فرایندهای جراحی در یک مرحله انجام می شوند، که عبارتند از کشیدن دندان، کاشت ایمپلنت، و هر فرایند دیگری.

بهبود

با تکمیل فرایند جراحی، می توانید به منزل بازگردید و استراحت کنید. لابراتواری که در مطب وجود دارد وظیفه ساخت روکش یا پروتز مصنوعی روی ایمپلنت در یک شب را به عهده دارد، تا فردا روی ایمپلنت کار گذاشته شود. دندانپزشک از اسکن دهان و صورت به عنوان مرجع استفاده می کند.

 

مقایسه ایمپلنت دندانی فوری با ایمپلنت سنتی

مقایسه ایمپلنت دندانی فوری با ایمپلنت سنتی

 

دندان جدید

فردا صبح که به مطب مراجعه می کنید، لبخند جدید شما کاملاً آماده است و برای همیشه داخل دهان شما قرار خواهد گرفت. پس از امتحان کردن دندان های جدید، قبل از اتصال دائم آنها می توانید تغییرات اندکی در آنها ایجاد نمایید. در انتها به ایمپلنت ها متصل می شوند.

قسمت زیرین بریج های دندانی جدید از یک چارچوب یا میله فلزی تیتانیومی ساخته شده است که برای تثبیت ایمپلنت ها، تا زمانی که بهبود پیدا کنند، عمل می کند. این باعث می شود نیاز نباشد بین گام های مختلف روند کاشت صبر کرد. شما می توانید به جای استفاده از یک روکش آکریلیک موقت از نوع دائمی آن در همان روز بهره مند شوید.

 

 

مقایسه ایمپلنت دندانی فوری با ایمپلنت سنتی

مقایسه ایمپلنت دندانی فوری با ایمپلنت سنتی

مزایا و معایب ایمپلنت های دندانی یک روزه

ایمپلنت های دندانی یک روزه مزایا و معایب متعددی دارند، از جمله:

مزایا

  • به جای چند مرحله جراحی، تنها یک جراحی خواهید داشت.
  • به جای آنکه مجبور باشید مدتی از پروتزهای آکریلیک یا پارسیل موقت استفاده کنید، دندان های دائم به شما تحویل داده خواهند شد.
  • شما 90 درصد از توانایی جویدن طبیعی خود را باز خواهید یافت، به همین دلیل در تغذیه و سلامت عمومی شما هیچ تغییری ایجاد نخواهد شد.
  • بریج بر پایه ایمپلنت شما بدون هیچ خطری در جای خود باقی خواهد ماند.

معایب

  • هزینه برای برخی بیماران قابل پرداخت نیست، اما گزینه هایی که برای نحوه پرداخا هزینه ها وجود دارد باعث می شود همه افراد بتوانند از این روش درمان بهره مند شوند.
  • فرایندهای تهاجمی تر با خطرات و مشکلات بیشتری همراه هستند.
  • روکش ایمپلنت قبل از جوش خوردن کامل آن با استخوان روی آن قرار می گیرد.

نتایج دائمی ایمپلنت دندانی یک روزه یا فوری

وقتی صحبت از کیفیت ایمپلنت های دندانی یک روزه به میان می آید می توان با افتخار از آنها یاد کرد. نرخ موفقیت کاشت این نوع ایمپلنت ها در سطح موفقیت ایمپلنت های سنتی است.

1/5 ( 1 نظر )
0/5 ( 0 نظر )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو آنلاین نوبت
فارسی
اگر نیاز به عکس رادیوگرافی دهان و دندان دارید کلیک کنید:اطلاعات بیشتر