اناملوپلاستی، کانتور یا تراش دندان
25 مرداد ماه 1400
آیا خونریزی لثه ها حین مسواک زدن عادی است؟
15 شهریور ماه 1400

آیا در حال فکر کردن به این موضوع هستید که آیا ایمپلنت های دندانی انتخاب درستی برای شما هستند یا خیر؟ قبل از تصمیم گیری، ما حقایقی در این رابطه را در اختیار شما قرار مخی دهیم. در غیر اینصورت، اطلاعات نادرست می توانند باعث شوند شما فرصت بزرگی را از دست بدهید. به خواندن این مقاله ادامه هید تا باورهای نادرستی که در مورد ایمپلنت های دندانی وجود دارند را با شما در میان بگذاریم و برای شما توضیح خواهیم داد چگونه ایمپلنت های دندانی راهکاری ایده آل برای از دست دندان هستند.

باور نادرست 1- ایمپلنت های دندانی برای مخاطب شما قابل مشاهده هستند.

آیا تا به حال شنیده اید که ایمپلنت های دندانی طبیعی به نظر نمی رسند؟ برخی افراد ادعا می کنند که می توانند پایه فلزی ایمپلنت های دندانی نزدیک خط لثه را مشاهده کنند. با این حال، به احتمال زیاد این افراد متوجه بخش فلزی روکش های دندانی می شوند که از ترکیب پرسلن روی پایه فلزی ساخته شده اند. در حقیقت، در اکثر ایمپلنت های دندانی اصلاً از فلز استفاده نمی شود. در ایمپلنت های دندانی از پرسلن شفاف استفاده می شود که بسیار طبیعی به نظر می رسند.

در هر صورت، ایمپلنت های دندانی غیر قابل مشاهده هستند، حتی برای فردی که از آنها استفاده می کند.

باورهای نادرست ایمپلنت دندانی

باورهای نادرست ایمپلنت دندانی

باور نادرست 2- افراد مسن گزینه های خوبی برای دریافت ایمپلنت های دندانی نیستند.

گرچه این امکان وجود دارد که فرد برای دریافت ایمپلنت های دندانی خیلی جوان باشد، اما هرگز نمی توانید برای دریافت آنها خیلی مسن باشید. ممکن است استخوان فک افراد جوان تر هنوز به طور کامل رشد نکرده باشد، که باعث می شود واجد شرایط لازم برای دریافت ایمپلنت های دندانی نباشند.

با این حال، بسیاری افراد از مسن گزینه های ایده آلی برای قرار گرفتن تحت درمان کاشت ایمپلنت های دندانی می باشند. حتی افرادی که در دهه 90 زندگی خود هستند نیز به طور موفقیت آمیزی با ایمپلنت های دندانی درمان شده اند.

برخی مشکلات شایع مربوط به سلامت افراد مسن که باعث می شود آنها واجد شرایط دریافت ایمپلنت های دندانی نباشند، عبارتند از دیابت کنترل نشده، اختلالات خونریزی، یا بیماری لثه. که این وجود، اکثر مشکلات مربوط به سلامتی شانس شما برای دریافت ایمپلنت های دندانی را تحت تأثیر قرار نمی دهند، زیرا با کنترل آنها قبل از درمان می توان به راحتی ایمپلنت های دندانی را دریافت کرد.

باور نادرست 3- ایمپلنت های دندانی نیاز به مراقبت زیادی دارند.

این گفته که ایمپلنت های دندانی نیاز به مراقب زیادی دارند کاملاً نادرست است.

ایمپلنت های دندانی زیر روکش های دندانی شما به صورت دائمی مهر و موم شده اند و همان مراقبت هایی را نیاز دارند که برای دندان های طبیعی خود انجام می دهید.

در واقع ایمپلنت های دندانی کمتر از پروتزهای مصنوعی نیاز به مراقبت های پیچیده دارند، زیرا شما مجبور هستید پروتزهای مصنوعی خود را برای پاکسازی آنها از دهان خارج کنید تا احتمال بروز عفونت را کاهش دهید.

باور نادرست 4- ایمپلنت های دندانی عموماً با شکست مواجه می شوند.

انجمن آمریکایی جراحان دهان و فک و صورت گزارش داده اند که 95% از موارد کاشت ایمپلنت های دندانی موفقیت آمیز هستند. در موارد نادر، احتمال دارد ایمپلنت های دندانی با شکست مواجه شوند، لق شوند، یا نتوانند جوش بخورند.

باورهای نادرست ایمپلنت دندانی

باورهای نادرست ایمپلنت دندانی

با این حال، اکثر بیماران هرگز با مشکلاتی مانند شل شدن ایمپلنت های دندانی یا خارج شدن آنها از دهان مواجه نمی شوند.

باور نادرست 5- فرایند کاشت ایمپلنت های دندانی دردناک خواهد بود.

بسیاری از بیماران مدعی هستند که درد بزرگ ترین دلیل آنها برای پرهیز از دریافت ایمپلنت های دندانی است. خوشبختانه، به لطف داروهای بی حس کننده یا اکسید نیتروز، اکثر بیماران در طول فرایند دریافت ایمپلنت های دندانی کاملاً راحت هستند.

پس از فرایند، برخی بیماران مقداری احساس ناراحتی جزئی را گزارش می دهند. با این حال، این سوزش جزئی معمولاً ظرف چند هقته نخست از بین می رود.

باور نادرست6- ایمپلنت های دندانی موجب بروز سر درد می شوند.

باور نادرست اخیر این است که تیتانیوم موجود در ایمپلنت های دندانی موجب بروز سر درد یا میگرن می شود. با این حال، هیچ تحقیق بالینی وجود ندارد که این ادعا را حمایت کند.

در صورت تجربه کردن سر دردهای وخیم پس از دریافت ایمپلنت های دندانی، ممکن است در طول جراحی مشکلی بوجود آمده باشد. گرچه نادر است، اما با اشتباهات پزشکی، ایمپلنت های دندانی می توانند به اعصاب یا حفره سینوس آسیب وارد کنند.

غیر همراستا بودن بایت، که تحت عنوان اختلال مفصل فکی گیجگاهی نیز به آن اشاره می شود نیز می تواند پس از فرایند کاشت ایمپلنت های دندانی موجب بروز سر درد شود. اگر سر درد شما به ایمپلنت های دندانی مربوط باشد، به احتمال زیاد یک دندانپزشک زیبایی می تواند علت آن را شناسایی و برطرف نماید.

باور نادرست 7- ایمپلنت های دندانی می توانند بی تأثیر و خطرناک باشند.

ایمپلنت های دندانی بیش از 40 سال است که راهکاری معروف و شناخته شده برای از دست رفتن دندان ها هستند. در طول این بازه زمانی، این فرایند دندانپزشکی در مقایسه با دیگر درمان های جایگزین دندان، نرخ موفقیت قابل توجهی داشته است.

اکثر بیمارانی که ایمپلنت دندانی دارند سال ها از مزایای آنها لذت خواهند برد، که باعث می شود آنها سرمایه گذاری هوشمندانه ای باشند.

باورهای نادرست ایمپلنت دندانی

باورهای نادرست ایمپلنت دندانی

باور نادرست 8- ایمپلنت های دندانی پر هزینه هستند.

اگر فکر می کنید ایمپلنت های دندانی پر هزینه هستند، وقتی متوجه می شوید که عدم درمان دندان از دست رفته می تواند مشکلات دندانی پر هزینه تری به دنبال داشته باشد، بیشتر ناراحت خواهید شد.وجود شکاف بین دندان ها می تواند شما را در برابر پلاک و پوسیدگی های دندانی آسیب پذیرتر کند. این اتفاق زمانی رخ می دهد که دندان های دو طرف دندان از دست رفته وقتی حمایت دندان مجاور خود را از دست می دهند. بعلاوه، از دست رفتن دندان می تواند منجر به از بین رفتن تراکم استخوان فک به مرور زمان شود. ناگفته نماند که از دست رفتن دندان های شما می تواند بایت و ظاهر لبخند شما را نیز تحت تأثیر قرار دهد. برطرف کردن همه این مشکلات قطعاً هزینه ای بیشتر از کاشت ایمپلنت های دندانی در بر خواهند داشت.

0/5 ( 0 نظر )
0/5 ( 0 نظر )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو آنلاین نوبت
فارسی
اگر نیاز به عکس رادیوگرافی دهان و دندان دارید کلیک کنید:اطلاعات بیشتر