آیا استفاده دهانشویه برای کودکان بی خطر است؟
17 فروردین ماه 1402
ایمپلنت های دندانی کوتاه: آری یا خیر؟
5 اردیبهشت ماه 1402

دندان از دست رفته روی ظاهر و سلامت دهان های شما تأثیر منفی می گذارد. چند دندان از دست رفته می توانند اعتماد به نفس شما را تحت تأثیر قرار دهند و صحبت کردن و غذا خوردن شما را چالش برانگیز کنند. اگر چندین دندان از دست رفته در یک قوس دندانی دارید، ایمپلنت های دندانی All- On- 4 می تواند لبخند شما را تنها در یک ویزیت به شما بازگرداند. در اینجا همه چیزهایی که باید بدانید را برای شما آورده ایم.

ایمپلنت دندانی All- On- 4 چیست؟

ایمپلنت های دندانی All- On- 4 که به آنها ایمپلنت های قوس کامل نیز گفته می شود، شامل چهار پست ایمپلنت تیتانیومی است که در فواصل استراتژیک در امتداد قوس دندانی داخل استخوان فک تعبیه می شوند و صفحه پروتز مصنوعی دندانی به آنها متصل می شود. سیستم ایمپلنت های دندانی All- On- 4 برای جایگزینی قوس کامل دندانی طراحی شده است تا عملکرد بایت و ظاهر لبخند شما را احیاء کند.

ایمپلنت های دندانی All- On- 4 یک راه حل فوق العاده برای دندان های از دست رفته هستند که شامل یک جراحی جزئی است که هر قوس دندانی تقریباً دو ساعت طول می کشد. آنها نیاز به پیوند استخوان برای حمایت از ایمپلنت های دندانی را از بین می برند زیرا دندانپزشک شما می تواند متراکم ترین قسمت فک را برای قرار دادن پست ها انتخاب کند. آنها زمان بودن بیمار روی صندلی دندانپزشکی و دوره بهبودی را کاهش می دهند؛ کل این فرایند از قرار دادن ایمپلنت های دندانی تا نصب دندان مصنوعی در یک جلسه کامل می شود، بنابراین در همان روز می توانید با لبخندی جدید به خانه باز گردید.

ایمپلنت های دندانی All- On- 4 چه تفاوتی با ایمپلنت های دندانی مرسوم دارد؟

All- On- 4 یک تکنیک ایمپلنت دندانی است که در آن مجموعه دندان های فک بالا یا پایین تنها با چهار ایمپلنت جایگزین می شوند. این چهار ایمپلنت به عنوان یک مکانیسم پشتیبانی برای قرار دادن مجموعه جدیدی از پروتزهای دندانی ثابت عمل می کنند.

با فرایند کاشت ایمپلنت های دندانی All- On- 4، ایمپلنت های خلفی با زاویه 45 درجه به سمت عقب دهان و در قسمت جلوی فک بالا ، ناحیه ای از فک با تراکم بیشتر استخوان، قرار داده می شوند. در مقایسه با سایر روش های کاشت ایمپلنت های دندانی، تکنیک All- On- 4 برای محکم کردن ایمپلنت به همان تراکم استخوان نیاز ندارد.

خود ایمپلنت دندانی یک پیچ کوچک تیتانیومی است که درون استخوان فک جای می گیرد، و سپس از یک دندان مصنوعی یا یک بریج دندانی حمایت می کند. ایمپلنت تیتانیومی پایه ای را تشکیل می دهد که توسط آن دندان های جایگزین متصل می شوند.

برای فرایند متداول کاشت ایمپلنت های دندانی، احیاء یک قوس دندانی کامل به 6 تا 8 ایمپلنت دندانی نیاز داشت تا از یک بریج ثابت کامل پشتیبانی کند.

برعکس، در ایمپلنت های دندانی All- On- 4، با قرار گرفتن تنها دو ایمپلنت در جلوی دهان و دو ایمپلنت زاویه دار در قسمت عقب دهان، تنها چهار ایمپلنت برای پشتیبانی از دست دندان کامل نیاز است.

محدودیت اصلی روش متداول جایگزینی دندان های یک قوس دندانی کامل زمانی بوجود می آید که ایمپلنت های خلفی درون نواحی با تراکم استخوان کاهش یافته پیچ می شوند. معرفی ایمپلنت زاویه دار 45 درجه به این معنا است که می توان از نواحی که استخوان فک تراکم اندکی دارد اجتناب کرد.

ماهیت کمتر تهاجمی ایمپلنت های دندانی All- On- 4 نیز به این معنا است که روند بهبودی و بازسازی کامل به طور قابل توجهی کوتاه تر است و از آنجا که فیکسچرهای ایمپلنت کمتری استفاده می شوند، انعطاف پذیری بیشتری برای طراحی و تناسب بهینه دندان های جایگزین وجود دارد.

ایمپلنت دندانی All- On- 4

ایمپلنت دندانی All- On- 4

آشنایی با فرایند دریافت ایمپلنت های دندانی All- On- 4

ما برای راحتی شما، فرایند دریافت ایمپلنت های دندانی All- On- 4 را تحت آرام بخش انجام می دهیم. پس از گرفتن اسکن های دیجیتالی از دندان ها و فک شما برای تعیین محل قرارگیری پست ها، دندانپزشک شما با کشیدن هر گونه دندان شکسته یا آسیب دیده باقی مانده و بافت عفونی، قوس دندانی شما را آماده می کند.

سپس دندانپزشک برش هایی را در بافت لثه ایجاد می کند تا استخوان فک نمایان شود. آنها حفره کوچکی درون فک ایجاد می کنند و ایمپلنت دندانی را پیچ می کنند. برای ایمپلنت های دندانی All- On- 4، برای افزایش پایداری پست ها و کاهش تنش روی استخوان هنگام گاز زدن و جویدن، آنها به صورت زاویه ای تنظیم می شوند. سپس پست ها به اباتمنت ها متصل می شوند، که اتصال بین صفحه دندان مصنوعی و ایمپلنت ها را تشکیل می دهند.

برخی از ایمپلنت ها و اباتمنت ها مخصوصاً با اتصالات زاویه دار برای جذب ضربه بهینه، و سطوح مخصوص برای تسهیل رشد سریع سلول ها طراحی شده اند.

هنگامی که هر چهار ایمپلنت جایگذاری شدند، صفحه دندان مصنوعی برای شما قرار داده می شود. بعد از اینکه پلیت به اباتمنت ها متصل شد، نیاز نیست برداشته شود و عملکردی مانند دندان های طبیعی شما دارد.

آیا شما گزینه مناسبی برای دریافت ایمپلنت های دندانی All- On- 4 هستید؟

برخی از بیماران قبل از انجام یک فرایند کاشت ایمپلنت دندانی ممکن است به پیوند گسترده استخوان، لیفت سینوس یا درمان بیماری لثه پیشرفته نیاز داشته باشند. ایمپلنت های دندانی All- On- 4 این امکان را برای شما فرایهم می کنند که بسیاری از فرایندهای آماده سازی های جراحی مورد نیاز برای کاشت ایمپلنت های استاندارد را دور بزنید.

شما ممکن است گزینه مناسبی برای دریافت ایمپلنت های دندانی All- On- 4 باشید، اگر:

  • اکثر دندان های خود را درون یک قوس دندانی از دست داده باشید یا آسیب دیده باشند.
  • مقداری تحلیل رفتگی استخوان فک را تجربه کرده اید.
  • بیماری لثه ای دارید، که مانع کاشت ایمپلنت های دندانی معمولی می شود.
  • از ترومای دندانی یا آسیب به عضلات فک رنج می برید.

اگر یک بیماری خود ایمنی مانند دیابت یا لوپوس دارید یا به شدت دچار نقص ایمنی هستید، ممکن است واجد شرایط دریافت ایمپلنت های دندانی All- On- 4 نباشید. عملکرد ضعیف سیستم ایمنی می تواند از بهبود مناسب ایمپلنت ها جلوگیری کند و مانع اسئواینتگریشن (یکپارچگی) استخوانی شود که برای پایداری ایمپلنت ها حیاتی است.

ایمپلنت دندانی All- On- 4

ایمپلنت دندانی All- On- 4

مسائل مربوط به سلامت استخوان دهان

تکنیک All- On- 4 متقاضیان مشخصی دارد که گزینه های بهتری هستند، افرادی که دارای مشکلات سلامت استخوان دهان هستند. در گذشته، فقدان استخوان فک بالا (که اغلب به دلیل مشکلات سینوس یا تحلیل رفتن استخوان ایجاد می شد) یک مشکل بزرگ برای افرادی بود که گزینه های دریافت ایمپلنت های دندانی بودند و اغلب برای بازسازی فک به اندازه کافی برای حمایت از 6 تا 8 ایمپلنت به روش های قدیمی به پیوند استخوان نیاز بود. اما تکنیک All- On- 4 تفاوت زیادی ایجاد کرده است. و این خبر بسیار خوبی برای بیماران مبتلا به پوکی استخوان یا کمبود استخوان فک است.

بیمارانی که از پوکی استخوان رنج می برند، اغلب به دلیل کیفیت پایین استخوان، فکر می کنند که گزینه مناسبی برای دریافت ایمپلنت های دندانی نیستند. و در گذشته، قطعاً درست بود. اما از آنجا که All- On- 4 نیاز به پیوند استخوان را از بین می برد، بیمارانی که از پوکی استخوان رنج می برند معمولاً می توانند فرایند All- On- 4 را انجام دهند.

همین امر در مورد بیمارانی که میزان زیادی از استخوان فک بالای آنها تحلیل رفته است نیز صادق است. ایمپلنت های زیگوماتیک یک گزینه عالی هستند. این ایمپلنت های بلندتر از طریق فضای سینوسی به قسمت زیرین استخوان گونه متصل می شوند، و نیاز به تکیه بر استخوان فک به عنوان تنها منبع حمایت را دور می زنند. این گزینه های نوآورانه معمولاً روی هم رفته می توانند نیاز به روش های تهاجمی پیوند استخوان را دور بزنند.

آیا ممکن است برای ایمپلنت های دندانی All- on- 4 مشکلی بوجود بیاید؟

بی شک، یکی از بزرگ ترین نگرانی های بیمارانی که به فکر هر گونه فرایند ایمپلنت های دندانی هستند، مواجه شدن با مشکلاتی است که ممکن است بوجود بیایند.

در حالی که میزان موفقیت فرایند دریافت ایمپلنت های دندانی All- On- 4 بسیار بالا است، مانند هر فرایند جراحی دیگری، برخی از عوامل وجود دارند که هنگام تصمیم گیری در مورد جراحی ایمپلنت های دندانی باید در نظر گرفته شوند.

ایمپلنت های دندانی ممکن است با شکست مواجه شوند، که در اینجا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد آن کسب کنید. اما زمانی که به فرایند دریافت ایمپلنت های دندانی All- On-4 فکر می کنید، دو عامل اضافی وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند:

موقعیت نامناسب ایمپلنت ها

تنها اشتباه بزرگ در مورد درمان All- On- 4 زمانی رخ می دهد که ایمپلنت ها در موقعیت نامناسب قرار می گیرند. ایمپلنت هایی که موقعیت نامناسبی دارند می توانند نتایج زیبایی درمان را به خطر بیندازند. هنگامی که ایمپلنت ها خیلی دور از جلوی دهان قرار می گیرند، باعث تحلیل رفتن لثه ها می شوند و فلز خاکستری تیره ایمپلنت در اطراف لثه ها قابل مشاهده خواهد بود. زمانی که ایمپلنت ها خیلی عقب قرار می گیرند، باعث می شوند شکل دندان های جایگزین ضخیم و حجیم به نظر برسد و صحبت کردن را سخت تر کنند.

زمانی که ایمپلنت ها خیلی نزدیک به سطح جونده قرار می گیرند، به این معنا است که دندان های جایگزین می توانند کوتاه و کوتوله به نظر برسند و این می تواند احساسی غیر طبیعی بوجود بیاورد.

اصلاح ایمپلنت هایی که به درستی در جای خود قرار نگرفته اند می تواند یک فرآیند دردسر ساز باشد. به همین دلیل است که در حالت ایده آل، دندانپزشکانی که کاشت ایمپلنت های دندانی All- On- 4 را انجام می دهند، باید در هر دو زمینه جراحی و زیبایی این فرایند به یک اندازه مهارت داشته باشند. درباره نحوه تصمیم گیری آگاهانه در مورد فرایند All- On- 4 می توانید مطالعه بیشتری داشته باشید.

دومین عاملی که باید در مورد فرایند All- On- 4 در نظر گرفته شود، این است …

دندانپزشکان آموزش دیده در زمینه زیبایی در مقایسه با دندانپزشکان آموزش دیده در زمینه جراحی

به طور کلی دو نوع دندانپزشک وجود دارد که درمان All- On- 4 را انجام می دهند. یکی در زمینه جراحی آموزش دیده است و دیگری در زمینه دندانپزشکی زیبایی آموزش دیده است.

دندانپزشکانی که بیشتر روی نتایج زیبایی تمرکز می کنند، ممکن است در زمینه جنبه های جراحی این فرایند تجربه کمتری داشته باشند. اگر عوارضی بوجود بیایند و دندانپزشک صلاحیت کافی برای مقابله با آن را نداشته باشد، ایمپلنت ها در نهایت می توانند نمایان شوند و باعث عفونت لثه شوند.

نوع دیگر دندانپزشکانی که فرایند All- On- 4 را انجام می دهند، دندانپزشکانی است که در زمینه جراحی آموزش دیده اند. دندانپزشکان آموزش دیده در زمینه جراحی کار بسیار خوبی را در مورد قرار دادن ایمپلنت ها در نزدیک ترین استخوان موجود انجام می دهند، اما همیشه پیامدهای زیبایی ایمپلنت را در نظر نمی گیرند.

بهترین دندانپزشکان All- on- 4 در زمینه دندانپزشکی جراحی و زیبایی با تجربه و آگاه هستند و آنها را قادر می سازد تا ایمپلنت ها را با دقت قرار دهند و از تجربیات خود در زمینه دندانپزشکی زیبایی برای دستیابی به نتیجه ای زیبا برای بیمار استفاده کنند.

پیدا کردن دندانپزشکی که این مهارت ها را با هم ترکیب می کند سخت تر خواهد بود، اما با انجام این کار، خطر بروز اشتباه را به حداقل خواهید رساند.

ایمپلنت دندانی All- On- 4

ایمپلنت دندانی All- On- 4

بررسی مناسب بودن شرایط شما برای فرایند All- On- 4

در طول یک مشاوره تقریباً 30 دقیقه ای، دندانپزشک برای شما توضیح خواهد داد که All- On- 4 چیست، او دندان ها، لثه ها، استخوان ها و لبخند شما را با استفاده از اسکن پانورامیک OPG معاینه خواهد کرد. شما نیازهای شخصی و نتایج درمان خود را مستقیماً با او در میان خواهید گذاشت، بنابراین او می تواند یک طرح درمانی شخصی به طور خاص برای شما و یک طرح درمانی توصیه شده برای احیاء لبخند شما و بازگرداندن شما به عکس ها ایجاد کند.

نتیجه گیری

احساس خجالت در مورد دندان ها چقدر برای شما هزینه دارد؟ عزت نفس پایین چقدر روی زندگی شما تأثیر می گذارد؟ چه تعداد از تجربیات مثبت به دلیل احساسی که در مورد لبخند زدن دارید از دست می روند؟ احساس خجالت، ناراحتی و ناامیدی در مورد دندان ها ممکن است چیزی باشد که باید با آن زندگی کنید، اما داشتن لبخندی که همیشه می خواسته اید اکنون راحت تر است. اکنون چندین راه حل برای درمان All- on- 4 وجود دارد. با ایمپلنت های دندانی All- On- 4، دیگر نیاز نیست لبخند خود را پنهان کنید. اگر از تلاش برای پنهان کردن لبخند خود خسته شده اید، وقت آن است که برای مشاوره 30 دقیقه ای خود برای دریافت ایمپلنت های دندانی All- On- 4 برنامه ریزی کنید.

0/5 ( 0 نظر )
0/5 ( 0 نظر )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو آنلاین نوبت
فارسی
اگر نیاز به عکس رادیوگرافی دهان و دندان دارید کلیک کنید:اطلاعات بیشتر