نکاتی که برای انتخاب مسواک باید بدانید!
4 مهر ماه 1400
تحلیل ریشه دندان، علائم، و درمان های آن
24 مهر ماه 1400

لبخند: زیرا همه چیز با لبخند آغاز می شود.

افرادی که اعتماد به نفس خوبی از خود نشان می دهند اغلب لبخند منحصر بفردی دارند و از نشان دادن آن هراسی ندارند. داشتن دندان های سفید و یکدست می تواند راهی طولانی به سمت نهادینه کردن این اعتماد به نفس در شما بپیماید. افرادی که دندان های خوبی ندارند اغلب هنگام لبخند زدن آنها را نشان نمی دهند و تمایل دارند آنها را پنهان کنند و نسبت به افرادی که با افتخار لبخند خود را نشان می دهند خجالتی تر هستند.

اصول طراحی لبخند

اصول طراحی لبخند

بهبود لبخند

یک لبخند عالی می تواند جذاب ترین ویژگی یک صورت باشد. یک لبخند به شما کمک می کند سلامتی، موفقیت، جوانی، و صداقت خود را نشان دهید. در حقیقت یک لبخند زیبا یک دارایی بزرگ در روابط شخصی، تجاری، و اجتماعی شما است. بنابراین، مهم است که شما چقدر از نحوه به نظر رسیدن لبخند خود رضایت داشته باشید. اما ممکن است مانند بسیاری افراد دیگر، شما راضی نباشید.

دندانپزشک شما تکنیک های متفاوتی برای شکل دهی، تراش، و زیباتر کردن لبخند شما دارد. با چند گام ساده، شما می توانید صاحب لبخندی شوید که با آن احساسی فوق العاده داشته باشید، و درمان ممکن است قابل استطاعت تر از آنچه باشد که شما فکر می کنید.

چگونه می توانید به لبخندی که می خواهید دست پیدا کنید؟

فرایندهای دندانپزشکی زیبایی متعددی وجود دارند که شما می توانید با انجام آنها به اعتماد به نفسی که می خواهید دست پیدا کنید:

  • طراحی لبخند حرفه ای
  • سفید کردن دندان ها
  • باندینگ دندان ها
  • پر کردن دندان ها با حفظ زیبایی
  • ونیرها
  • روکش ها یا بریج های پرسلن

طراحی لبخند

ما هرگاه به آینه نگاه می کنیم می توانیم لبخندی را تصور کنیم که همیشه آرزوی آن را داشته ایم. این امکان وجود دارد که با برخی فرایندهای دندانپزشکی زیبایی به این لبخند دست پیدا کنیم. این امکان وجود دارد که با در نظر گرفتن سن، پوست، لب ها، دندان ها، لثه ها، و بافت های اطراف دهان بیماران لبخند بی نقصی برای آنها طراحی کنیم.

امکان انجام طراحی لبخند برای هر کسی وجود دارد، اما لبخندی که طراحی خواهد شد معمولاً مناسب با حوزه کاری همان فرد خواهد بود.

هدف اصلاحات زیبایی ایجاد سیستمی پایدار و با دوام است، که در آن دندان ها، بافت ها، عضلات، ساختار اسکلتی، و مفاصل همگی به طور هماهنگ عمل می کنند. بسیار مهم است که هنگام طراحی درمان برای موارد زیبایی، طراحی لبخند نمی تواند از راهکار جامع برای مراقبت های بیمار مجزا شود. دستیابی به نتایجی موفق، سالم، و عملکردی مستلزم درک ارتباط میان همه ساختارهای دهانی حمایت کننده است، از جمله عضلات، استخوان ها، مفاصل، بافت های لثه، و اکلوژن.

  • آیا نحوه به نظر رسیدن دندان ها را دوست دارید؟
  • آیا از رنگ دندان های خود راضی نیستید؟
  • آیا بین دندان های شما فاصله وجود دارد؟
  • آیا دندان های شما هیچ لب پر شدگی یا ترک خوردگی دارند؟
  • آیا دندان از دست رفته دارید؟
  • آیا دندان های کج دارید؟
  • آیا احساس می کنید دندان های شما خیلی بلند یا خیلی کوتاه هستند؟
  • آیا شما از شکل و موقعیت دندان های خود راضی هستید؟

اگر پاسخ های شما نشان می دهند که شما می خواهید تغییراتی در لبخند شما ایجاد شود، باید از دندانپزشک خود بخواهید راهکار زیبایی درست را برای شما انتخاب کند.

اصول طراحی لبخند

اصول طراحی لبخند

سفید کردن دندان

دندان ها به دلایل متعددی لک می شوند- نوشیدن قهوه، چای، یا شراب؛ و حتی بالا رفتن سن نیز می تواند موجب تغییر رنگ دندان ها شود.

سفید کردن دندان ها روندی است که دندان های بد رنگ شده را سفیدتر می کند. ماده سفید کننده ای که در فرایند داخل مطب استفاده می شود قوی تر از ماده ای است که در کیت های خانگی استفاده می شود.

به خاطر داشته باشید که دندان های همه افراد نمی توانند کاملاً سفید و درخشان شوند. دندانپزشک شما می تواند درمان سفید کننده ای که مناسب شماست را پیشنهاد دهد.

ارزیابی و درمان لثه ها

بافت صورتی لثه و لب ها چارچوبی برای دندان ها فراهم می آورد، مانند یک قاب با کیفیت ارزشمند برای یک نقاشی رنگ روغن! نمایش بافت سالم برای هماهنگی با دیگر اجزاء صورت، لبخندی زیبا، و ظاهری خوشایند ضروری است.

اصول طراحی لبخند

اصول طراحی لبخند

باندینگ

اگر شما بین دندان های خود فواصل بزرگی داشته باشید، یا اگر دندان های شما لب پر شدگی، ترک خوردگی، لک شدگی، یا شکستگی داشته باشند، باندینگ می تواند ظاهر دندان های شما را بهبود دهد. علاوه بر این، دندانپزشکان معمولاً این فرایند را تنها در یک جلسه و با اعمال ماده اِچ کننده و پس از آن مواد همرنگ دندان روی آنها انجام می دهند.

گرچه باندینگ می تواند چندین سال دوام داشته باشد، اما احتمال لب پر شدن یا لک شدن و یا حتی ساییده شدن آنها بیشتر از سایر انواع ترمیم ها است.

گام های نخست به سوی لبخندی جدید

وقتی شما تصمیم می گیرید لبخند خود را بهبود دهید، گام نخست مراجعه به دندانپزشک است. در این جلسه، در مورد بهترین طرح برای شما گفتگو خواهید کرد. در صورت داشتن هر گونه علائم و نشانه های بیماری های دندانی، ممکن است دندانپزشک شما درمان برای آن را توصیه کند. قبل از آغاز درمان های زیبایی مهم است شما دهان سالمی داشته باشید. این درمان ها و درمان های دیگر می توانند دندان های با ظاهری طبیعی تر و جذاب تر برای شما خلق کنند.

اصول طراحی لبخند

اصول طراحی لبخند

لومینیرز- نوع جدیدی از ونیرهای دندانی

ونیرهای لمینت، که تحت عنوان “لمینت های پرسلن دندانی” نیز شناخته می شوند، پوسته های بسیار نازکی هستند که به دندان ها می چسبند. اکثر ونیرهای سنتی نیاز دارند دندانپزشک بخشی از ساختار حساس دندان های شما را برای قرار گیری مورد قبول آنها روی دندان ها بتراشد. آنها دائمی هستند و به صورت سفارشی ساخته می شوند و مستلزم برداشتن 5 میلی متر از دندان های اصلی هستند تا فضای کافی برای ونیرهای جدید محیا شود.

لمینت های لومینیرز نازک تر (2 میلی متر) هستند: تقریباً به اندازه ضخامت لنزهای تماسی. در صورت تمایل، نیازی نیست برای جایگذاری آنها روی دندان ها، ساختار اصلی دندان ها شکل داده شود. لومینیرزها می توانند برداشته شوند. ادعا می شود که لومینیرزها بیشتر از ونیرهای پرسلن سنتی در برابر ریز نشت ها و ترک های ریز مقاومت می کنند. بر خلاف دیگر ونیرهای پرسلن، نیازی به استفاده از ونیرهای موقت نخواهید داشت تا زمانی که لومینیرزها آماده شوند. انتظار می رود لومینیرزها به اندازه ونیرهای پرسلن معمولی دوام داشته باشند و معمولاً هزینه آنها کمتر از لمینت های دندانی سنتی است.

علاوه بر اینکه هر دو محصول از پرسلین نازک و متخلخل ساخته می شوند، هر دوی انها سفید کنندگی دائمی بوجود می آورند، به علاوه اینکه هیچ لک شدن یا تغییر رنگی در کار نخواهد بود. هم لومینیرز و هم لمینت های پرسلن سنتی می توانند موجب استحکام بخشیدن، بلندتر کردن، و شکل دادن به دندان های شما شوند. انها می توانند برای ترمیم نقائص جزئی دندان ها استفاده شوند، ضد لک هستند، ظاهری طبیعی دارند، و فوق العاده با دوام هستند. این فرایند هیچ دردی ندارد، سریع انجام می شود، و در اکثر موارد قابل استطاعت است.

اصول طراحی لبخند

اصول طراحی لبخند

اینله ها و آنله ها چه هستند؟

اینله ها و آنله های دندانی حد متوسط بین روکش دندان و پر کردن دندان هستند. آنها از پرسلن خالص ساخته می شوند تا دقیقاً به شکل و اندازه حفره های دندانی درآیند. آنها روی دندان های عقب دهان اعمال می شوند که دچار سطوح متوسط پوسیدگی شده اند.

آنها برای دندان هایی فوق العاده هستند که دچار شکستگی جزئی شده اند؛ آسیب های جدی تر احتمالاً با روکش های دندانی برطرف خواهند شد. بر خلاف پر کردن دندان، آنها هیچ فشاری روی دیوارهای حفره دندان اعمال نمی کنند.

آنها این اطمینان را بوجود می آورند که حفره یا آسیب دیدگی بزرگ تر نخواهد شد، که اغلب مشکل پر شدگی های دندانی است.

اصول طراحی لبخند

اصول طراحی لبخند

روکش های دندانی

روکش های دندانی برای پوشش دادن دندان هایی توصیه می شوند که آسیب دیده اند، شکسته اند، یا دچار ساییدگی شده اند. در برخی موارد که دندان های موجود شکل غیر عادی دارند یا شما از شکل کلی آنها راضی نیستید، آنها می توانند برای اصلاح لبخند توصیه شوند. روکش ها می توانند شکل داده شوند تا مطابق شکل دندان های موجود شما درآیند، فواصل بین دندان ها را پر کنند (بریج های دندانی) یا لبخند را اصلاح کنند. آنها در مقایسه با دیگر درمان های دندانی مانند ونیرها و لومینیرزها طول عمر بیشتری دارند. این باعث می شود آنها نه تنها جایگزین های مقرون به صرفه تری باشند، بلکه بهترین سرمایه گذاری هستند.

روکش های دندانی می توانند به زیبایی ساخته شوند تا انعکاسی مانند دندان های طبیعی داشته باشند و از نظر شکل و رنگ دقیقاً مشابه دندان های کناری باشند. دندان های طبیعی زیرین آنها حفظ می شوند، و برای مدت زمانی طولانی از دندان های طبیعی و لثه های شما محافظت شود. روکش دندان ترمیمی است که به صورت دائمی داخل دهان شما قرار می گیرد و بسیاری از بیماران ما یک روکش دندانی را 10 تا 15 سال نیز داشته اند.

روکش های زیرکونیا اساساً در دندانپزشکی زیبایی استفاده می شوند. عموماً از آنها می توان با اهداف زیبایی استفاده کرد تا تغییر رنگ های گسترده را از بین برد، وقتی بلیچینگ نتایج مورد نظر را برای درمان تغییر رنگ های ارثی دندان ها بدست نمی دهد، برای فشردگی، کجی، یا فواصل جزئی دندان ها، وقتی درمان ارتودنسی ترجیح داده نمی شود، برای احیاء دندان های بد رنگ شده با پر شدگی های قدیمی که نقص ساختاری دارند و مقدار زیادی از مواد آنها از دست رفته است، روی دندان های عقب دهان به عنوان بریج یا روکش، برای پروتزهای مصنوعی دندانی بر پایه ایمپلنت های دندانی، روی دندان های جلوی دهان، و نیز برای زیبایی طرح لبخند.

چگونه باید از روکش های دندانی مراقبت کرد؟

خود روکش نمی تواند پوسیده شود، اما پوسیدگی می تواند از جایی آغاز شود که لبه های روکش به دندان متصل می شوند. بنابراین، برای پیشگیری از پوسیدگی که روی روکش تأثیر بگذارد، مهم است این مناطق درست به اندازه دندان های طبیعی شما تمیز نگه داشته شوند. دو مرتبه در طول روز با خمیر دندان فلورایده دندان های خود را مسواک بزنید.

طراحی دیجیتال لبخند تحولی نو در دندانپزشکی

نرم افزارهایی که برای طراحی دیجیتال لبخند مورد استفاده قرار می گیرند می توانند به درستی نتایج درمان های مختلف را به شما نشان دهند.

ما قبل از تصمیم گیری برای انتخاب روش درمان خود برای اصلاح طرح لبخند خود می توانید لبخندهای متعدد خود را با طبیعی ترین شکل ممکن در مانیتور کامپیوتر مشاهده کنید.

وقتی از این نرم افزارها برای انجام این کارهای استفاده می شود، دندانپزشک می تواند از ابتدا به دقت درمان را مرور کند، و نتایج نهایی با انتظارات بیمار همخوانی خواهند داشت. این به ما کمک می کند به اهداف رضایت ماندگار مصرف کننده دست پیدا کنیم.

شما باید طراحی دیجیتال لبخند را انتخاب کنید، اگر:

  • به دنبال طرح لبخندی هستید که به صورت اختصاصی برای شما طراحی شده است.
  • نیازهای خاصی دارید.
  • لبخندتان برای شما خیلی مهم است.
  • می خواهید در طراحی لبخند خود، تولید، و نتایج نهایی اصلاح لبخند خود دخیل باشید.
  • قبل از انجام درمان می خواهید نتایج را مشاهده کنید
اصول طراحی لبخند

اصول طراحی لبخند

مزایای طراحی لبخند دیجیتال

  • به نمایش گذاشتن نتایج فرایند.
  • کل فرایند تنها 3 دقیقه طول می کشد.
  • کاملاً بدون درد است.
  • کشف دامنه وسیع تری از گزینه های درمان.
  • همکاری با دندانپزشک خود برای طراحی لبخند جدید.
  • دندانپزشک می تواند درمان مناسب را برای تولید نتایجی که شما انتظار دارید برنامه ریزی کند.
  • اندازه گیری های دقیق باعث می شود نیازی به تنظیمات مکرر نباشد.
  • روشی قابل بازگشت و غیر دائمی برای امتحان کردن شکل جدید لبخند.
0/5 ( 0 نظر )
0/5 ( 0 نظر )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو آنلاین نوبت
فارسی
اگر نیاز به عکس رادیوگرافی دهان و دندان دارید کلیک کنید:اطلاعات بیشتر