مشاوره و طرح درمان اندودانتیکس

banner22
درمان ریشه یا همان عصب کشی یکی از معمول ترین فرایندهای دندانپزشکی است که سالانه میلیون ها مورد از آن در سراسر دنیا انجام می شود. این درمان ساده می تواند دندان عفونی شما را نجات دهد و دیگر نیازی به کشیدن آن و جایگزینی آن با استفاده از ایمپلنت و دیگر انواع دندان های مصنوعی نخواهد بود. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در رابطه به این درمان و نیز معاینه دندان های خود می توانید به متخصص اندودنتیست مراجعه نمایید.

مقالات آموزشی:

۱ بهمن ماه ۱۳۹۸

آیا درمان ریشه می تواند منجر به بروز بیماری شود؟

آیا درمان های ریشه سلامت شما را به خطر می اندازند؟ درمان ریشه منجر به بروز چه مشکلاتی می تواند شود؟ آیا درمان ریشه ممکن است مشکل آفرین باشد؟
۷ دی ماه ۱۳۹۸

آیا سن بالا برای کاشت ایمپلنت محدودیت ایجاد میکند؟

سن یک عامل مهم در موفقیت ایمپلنت دندانی است افرادی که سن آنها بالاتر است دوره بهبود طولانی تری پس از جراحی ایمپلنت دارند. بهترین سن برای کاشت ایمپلنت ...
۳۰ آذر ماه ۱۳۹۸

رادیوگرافی با اشعه ایکس برای دندانپزشکی

تصاویر رادیوگرافی به دندانپزشک کمک می کنند شرایط دندان، نحوه قرار گیری فک و وضعیت استخوان صورت را مشاهده نماید. تصاویر رادیوگرافی کمک می کنند دندانپزشک مشکلات دندانی را در همان مراحل اولیه بیابد و درمان نماید.
۲۴ آذر ماه ۱۳۹۸

شکستن و کنده شدن دندان

دندان شیری که از حفره خارج شده اند دوباره در جای خود کاشته نمی شوند، زیرا دچار نکروز می شوند اما دندانهای دائمی کنده شده ممکن است قابل بازیابی باشند
۱۵ آذر ماه ۱۳۹۸

تأثیر سیگار و دخانیات روی ایمپلنت دندانی

آیا برای افراد سیگاری نباید ایمپلنت کاشت؟ آیا ارتباط سیگار با شکست ایمپلنت ها مستند است؟ چگونه می توان با وجود سیگار کشیدن ایمپلنت کاشت؟ آیا سیگار کشیدن باعث عفونت ایمپلنت میشود؟
۱۵ آذر ماه ۱۳۹۸

پولیپ دندان چیست؟

پولیپ پالپ دندان که پالپیت مزمن یا پالپیت تکثیر شونده نیز شناخته می شود یک نوع غیر عادی و خاص از هایپرپلازی التهابی است که در دندان های از دست رفته اتفاق می افتد.
۲۵ آبان ماه ۱۳۹۸

مقایسه ایمپلنت فوری با ایمپلنت سنتی

زمان مهم ترین تفاوت بین ایمپلنت یک روزه و ایمپلنت سنتی است. کاشت ایمپلنت سنتی نیاز به چندین مرتبه مراجعه به دندانپزشک دارد اما برای ایمپلنت فوری نیازی به یک جلسه مراجعه به دندانپزشک است
۱۰ آبان ماه ۱۳۹۸

پیت و فیشور سیلانت – بخش دوم

فیشور سیلانت در کاهش بروز پوسیدگی فوق العاده هستند اما سیلانت ها مستعد شکست و خارج شدن نیز هستند. نیمی از سیلانت ها به مدت 7 سال در جای خود باقی می مانند
۳ آبان ماه ۱۳۹۸

پیت و فیشور سیلانت دندان – بخش اول

فیشور سیلانت ماده ای است که شیارهای سطح دندان را پوشش می دهد. محافظت از شیار عمیق، احتمال پوسیدگی روی سطوح دندان را کاهش می دهد.این شیارها پیت و فیشور شناخته می شوند.
۲۳ مهر ماه ۱۳۹۸

اَپِکسیفیکاسیون و اَپِکسوژنزیس

اَپِکسیفیکاسیون فرایندی است که اندودنتیست برای بستن انتهای سر باز ریشه دندان دنجام می دهد. اَپِکسوژنزیس زمانی که پالپ دندان هنوز زنده است یا اندکی ملتهب شده است انجام میشود
۱۶ مهر ماه ۱۳۹۸